Gå til innhold

Vondt nedentil i 8 mnd etter fødsel. Hvorfor det? Trenger svar


Gjest CicciMedBarn

Anbefalte innlegg

Gjest CicciMedBarn

Jeg fødte for 8 mnd siden og har hatt vondt nedentil siden da ( ved inngangen ved skejden og nedover et lite stykke på låret ). Smertene får jeg alltid rett før mensen, men for 1 1/2 - 2 mnd siden kom de plutselig en gang i uken, for så å komme rett før mensen igjen. Jeg fikk det først på begge sidene av lårene

( innsiden ), men nå kommer det bare på venstre. Det kommer 2-4 dager på rad mellom hver gang. Jeg fikk det i dag igjen og da kom det som små støt som gjorde forferdelig vondt. Smertene kjennes ut som skjæring med kniv rett på benet. De kommer og går i alt fra 10-20 minutter.

Jeg var hos gynekolog

( privat ) for ca.3 uker siden, men han fant ingenting gale. Han sa det kunne være nerver som hadde blitt blottet under fødselen. Han tok ultralyd undersøkelse i tillegg til vanlig undersøkelse.

Dette er veldig ubehagelig og vondt, og jeg vil bli kvitt dette, men hvordan?

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre med dette.

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis gynekologen ikke har funnet noe galt ved å undersøke deg, er det ikke så lett for meg å komme med et forslag heller. Det at symptomene bare kommer før mensen -stor sett- får meg til å tenke på endometriose ('livmorslimhinne på avveier'). Det kan sette seg i f.eks. arr etter klipping ved en fødsel. Jeg vil anbefale at du fører en dagbok over dine smerter i forhold til menstruasjonene (bruk en kalender) og ta den med til legen. Du kan lese mer om endometriose under: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html

Det kan selvsagt også være nervesmerter om det er helt lokalisert, iblant kan man forsøksvis gjøre en liten operasjon, men da må smerten være lokalisert til et lite område. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...