Gå til innhold

Og vi drømmer og vi drømmer...


Gjest Kanskje august?

Anbefalte innlegg

vel, litt av debatt. dere alle har litt rett hver, men jeg personlig må si at det er maange der hvor jeg jobber som nøler ikke å ringe og fortelle de er syke for å få seg en ukers fri... dette er mye verre enn å gjøre det for å muligens bli gravid. Folk er rare og gjør dumme ting, vi er ikke alltid enige i hva som er riktig , men akurat her støtter jeg desverre " et lite råd fra meg:)". Enig med deg her.

Hva som er riktig og galt mht egenmelding er vel ikke noe å diskutere, det finnes regler for sånt. Det er arbeidsgiver som må betale egenmeldingene ut fra egen lomme, og jeg synes det er ganske dårlig gjort å ta ut 3 (!?!) dagers egenmelding pga eggløsning. Kan du ikke ta en feriedag eller avspasere, evt bytte vakter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner det å bli diskusjon om noe helt annet enn det handlet om i det oprinnelige innlegget.Dere kan alle synes hva dere vil, alle svarer for seg, men jeg synes ikke det er temmelig dårlig argument i hele tatt. Og det sier du som har prøvd å få barn i over ett år? Er DETTE ikke argument for å gjøre noe med saken? Nå vet jeg ikke noe om årsaken hos dere og skal ikke uttale meg her, det er ikke mening å kritisere deg eller noen andre, alle er voksne og kan tenke selv. Fra min egen side: ja da,bare la det gå av seg selv, ikke noe vits å prioritere, jobben er allers viktigst. Nei takk, jeg er ikke med på det. Er lei av å være den ordentlige mens de andre utnytter systemet som bare går an. Hver eneste gang når jobben kommer i veien mine planer om å bli mor, får jobben vente. Jobben er ikke aller viktigste,og om andre velger å miste sjansen, så får de drømme om å få barn inntil de blir for gamle til det.

Igjen, det må da være mulig å ta seg fri/bytte vakt i stedet for å utnytte arbeidsgiveren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et lite råd fra meg :)

Igjen, det må da være mulig å ta seg fri/bytte vakt i stedet for å utnytte arbeidsgiveren din?

Sluttet å telle hvor mange ganger jeg selv ble utnyttet av arbeidsgiveren min, så nei, har ingen sårlig samvittighet. Andre får redde verden hvis de har lyst på det, jeg passer på meg og sakene mine. Slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å telle hvor mange ganger jeg selv ble utnyttet av arbeidsgiveren min, så nei, har ingen sårlig samvittighet. Andre får redde verden hvis de har lyst på det, jeg passer på meg og sakene mine. Slutt.

Så får det altså bare være at det er umoralsk, uetisk og ulovlig det du gjør. Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et lite råd fra meg:)

Så får det altså bare være at det er umoralsk, uetisk og ulovlig det du gjør. Ja, ja...

Tenk på det som du vil, er sikker på at DU er helt perfekt, har aldri gjort noe umoral/uetisk og alt sånn. Lurer bare på hvor folk som deg vokser, for jeg kan ikke finne dem bland mine kolegaer. Det finnes verre ting folk gjør, og med mye verre hensyn enn å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er riktig og galt mht egenmelding er vel ikke noe å diskutere, det finnes regler for sånt. Det er arbeidsgiver som må betale egenmeldingene ut fra egen lomme, og jeg synes det er ganske dårlig gjort å ta ut 3 (!?!) dagers egenmelding pga eggløsning. Kan du ikke ta en feriedag eller avspasere, evt bytte vakter da?

Det er ikke diskusjon om reglene ang egenmelding men om det som folk oppfatter som riktig eller ikke i sin egen situasjon. Hadde noen truet med å drepe ditt barn, hadde du nølet med å drepet det mennesket, fordi å drepe er umoralsk, uetisk og ulovlig, som du skriver i innlegget til " et lite råd fra meg:)"? Det hadde ikke jeg og tror at det hadde ike du heller.Selv om det er litt drastisk eksempel, poenget er det samme, livet er ikke alltid perfekt og mennesker er bare mennesker,med sine gode og dårlige avgjørelser. Alle sammen forsøker å følge sin egen samvittighet og det de mener er riktig og forsvarlig for de og deres nærmeste. Så jeg synes du skal slutte å kritisere henne og beholde dine meninger om hva er rett og galt til deg selv.Nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke diskusjon om reglene ang egenmelding men om det som folk oppfatter som riktig eller ikke i sin egen situasjon. Hadde noen truet med å drepe ditt barn, hadde du nølet med å drepet det mennesket, fordi å drepe er umoralsk, uetisk og ulovlig, som du skriver i innlegget til " et lite råd fra meg:)"? Det hadde ikke jeg og tror at det hadde ike du heller.Selv om det er litt drastisk eksempel, poenget er det samme, livet er ikke alltid perfekt og mennesker er bare mennesker,med sine gode og dårlige avgjørelser. Alle sammen forsøker å følge sin egen samvittighet og det de mener er riktig og forsvarlig for de og deres nærmeste. Så jeg synes du skal slutte å kritisere henne og beholde dine meninger om hva er rett og galt til deg selv.Nok.

Følge sin egen samvittighet - dette er helt utrolig. Å lage barn er en privatsak, og det blir feil å lasse utgiftene over på arbeidsgiver - som vitterlig ikke har noe med dette å gjøre.

Forresten, tar den vordende far også en "tredagers", sånn at det blir seks dager per måned? La oss si at man prøver ett år, og har en dagslønn på ca 1000 kr (litt under gjennomsnittslønna i Norge) pluss vanlig "overhead". Dette vil i så fall bety ca 120 000 pr år for de to arbeidsgiverne. Må man ha vikarer blir prisen omtrent det dobbelte. Altså en kvart million. Og ikke en krone refunderes av det offentlige.

Da er det ikke lenger snakk om å følge ens egen samvittighet...

(Det der med drap osv skjønte jeg ikke hva hadde med saken å gjøre i det hele tatt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følge sin egen samvittighet - dette er helt utrolig. Å lage barn er en privatsak, og det blir feil å lasse utgiftene over på arbeidsgiver - som vitterlig ikke har noe med dette å gjøre.

Forresten, tar den vordende far også en "tredagers", sånn at det blir seks dager per måned? La oss si at man prøver ett år, og har en dagslønn på ca 1000 kr (litt under gjennomsnittslønna i Norge) pluss vanlig "overhead". Dette vil i så fall bety ca 120 000 pr år for de to arbeidsgiverne. Må man ha vikarer blir prisen omtrent det dobbelte. Altså en kvart million. Og ikke en krone refunderes av det offentlige.

Da er det ikke lenger snakk om å følge ens egen samvittighet...

(Det der med drap osv skjønte jeg ikke hva hadde med saken å gjøre i det hele tatt.)

Da synes jeg at du er litt mindre klokk enn du tror selv. Å henge seg opp i noe som ikke hadde noe med det opprinnelige innlegget å gjøre.. vet du hva? Gjør som du vil og la andre gjøre det samme, ikke deg eller meg som skal bedømme hva er riktig her. Finn deg noe annet å gjøre på enn å regne ut på hypotetiske kroner, da skjønner du kanskje litt mer av det virkelige livet. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at du er litt mindre klokk enn du tror selv. Å henge seg opp i noe som ikke hadde noe med det opprinnelige innlegget å gjøre.. vet du hva? Gjør som du vil og la andre gjøre det samme, ikke deg eller meg som skal bedømme hva er riktig her. Finn deg noe annet å gjøre på enn å regne ut på hypotetiske kroner, da skjønner du kanskje litt mer av det virkelige livet. Ferdig med det.

Jeg diskuterer opplysningen din om at du stjeler fra din arbeidsgiver, i en egen undertråd. I tilfelle du ikke skjønte det.

Det må være lov å kritisere deg for dette, all den tid det faktisk er ulovlig, umoralsk og ikke minst illojalt overfor din arbeidsgiver og medansatte (som arbeidsbelastningen antakelig overføres til).

Igjen, hvorfor tar du ikke avspasering eller ferie? Det ville vært en ærlig og fair måte å gjøre det på.

Du trenger ikke svare. Siden du nok en gang sier du er ferdig med temaet så overlater jeg det til deg å foreta dine egne moralske valg. For det er hva det til syvende og sist handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer opplysningen din om at du stjeler fra din arbeidsgiver, i en egen undertråd. I tilfelle du ikke skjønte det.

Det må være lov å kritisere deg for dette, all den tid det faktisk er ulovlig, umoralsk og ikke minst illojalt overfor din arbeidsgiver og medansatte (som arbeidsbelastningen antakelig overføres til).

Igjen, hvorfor tar du ikke avspasering eller ferie? Det ville vært en ærlig og fair måte å gjøre det på.

Du trenger ikke svare. Siden du nok en gang sier du er ferdig med temaet så overlater jeg det til deg å foreta dine egne moralske valg. For det er hva det til syvende og sist handler om.

jeg tror du har ikke fått med hvem som dine fanatiske komentarer var adressert til. at jeg ble forbanna på din kritikk og ville forsvare stakkaren trenger du ikke skjønne. Og med din holdning til livet og arbeidsmiljø håper jeg inderlig at du har mange på jobben som bruker egenmelding på denne måte, vil du ikke lære så får du svi. Ren fanatisme. Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer opplysningen din om at du stjeler fra din arbeidsgiver, i en egen undertråd. I tilfelle du ikke skjønte det.

Det må være lov å kritisere deg for dette, all den tid det faktisk er ulovlig, umoralsk og ikke minst illojalt overfor din arbeidsgiver og medansatte (som arbeidsbelastningen antakelig overføres til).

Igjen, hvorfor tar du ikke avspasering eller ferie? Det ville vært en ærlig og fair måte å gjøre det på.

Du trenger ikke svare. Siden du nok en gang sier du er ferdig med temaet så overlater jeg det til deg å foreta dine egne moralske valg. For det er hva det til syvende og sist handler om.

Du har min fulle støtte og selvfølgelig har du helt rett! Det er uetisk å skulke jobben uansett grunn...

Hadde flere tenkt som deg hadde kanskje ikke staten måtte gjøre noe som helst med sykelønnsordningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du har ikke fått med hvem som dine fanatiske komentarer var adressert til. at jeg ble forbanna på din kritikk og ville forsvare stakkaren trenger du ikke skjønne. Og med din holdning til livet og arbeidsmiljø håper jeg inderlig at du har mange på jobben som bruker egenmelding på denne måte, vil du ikke lære så får du svi. Ren fanatisme. Idiot.

Ja,ja. Da gjenstår det vel bare å ønske deg god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja. Da gjenstår det vel bare å ønske deg god bedring.

Jeg er direkte sjokkert over holdningen din motdebattant viser her. Du er ikke fundamentalistisk og jeg er glad noen snakker på vegne av arbeidsgiverene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er direkte sjokkert over holdningen din motdebattant viser her. Du er ikke fundamentalistisk og jeg er glad noen snakker på vegne av arbeidsgiverene her.

Tror desverre slik arbeidsmoral har en del av skylda for det sykefraværet vi har her i landet - noe som til syvende og sist vil ramme oss alle i form av dårligere permisjonsordninger og sykelønnsordninger. Synet som uttrykkes her i tråden er både korttenkt og egoistisk, men tror desverre det ikke er uvanlig i deler av arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...