Gå til innhold

Herpes 2 og lyst til å dø...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått beskjeden om at ejg har Herpes 2, noe som har gjort meg fryktelig deprimert, og lite lysten på noe som helst. Jeg lurer på et par ting vedrørende dette:

1. det lukter veldig stramt av urinen min, har dette sammenheng med sykdommen? Til tider svir det også ved urinering.

2. Jeg har kunn fått utbrudd en gang, dette var et lite sår ved siden av skjeden, kan det bli verre neste gang? og hvor ofte er det vanlig å få utbrudd?

3. kan jeg smitte meg selv over til munnen når jeg har utbrudd? (tenker på når ejg smører meg og ikke er forisktig nok ved handvask.

4. Jeg har hatt sex med samme gutt i 4 mnd nå, og fikk mitt første utbrudd for 10 dager siden..... er jeg blitt smittet av han? han sier han ikke har denne sykdommen. Er det mulig at det er noen andre?

Jeg sliter forferdelig om dagen, synes dette er grusomt, og er lite lysten på sex lenger...alt er lissom ødelagt...kan man noen gang bli kvitt dette? etter noen år, kan man venne seg til det lissom?

Tusen takk for svar, jeg trenger det virkelig, da legen jeg har ikke er særlig god!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253111-herpes-2-og-lyst-til-%C3%A5-d%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg synes du skal ikke overdrive betydningen av dette med herpes 2. Godt over halvparten av den voksne norske befolkningen er positiv for herpes og en ikke ubetydelig andel av disse er positive for herpes 2. Tradisjonelt regner man med at herpes to forekommer i hovedsak nedenfor beltestedet, og at det i stor grad overføres ved sexkontakt. B egge "sannheter" må tas med en god del forbehold. Herpes to kan også forekomme i munnregionen og overføres med andre metoder enn sex. Det er selvfølgelig ikke mulig for meg å si hvordan du fikk det, og som du skjønner er det ikke lett å være sikker på. Det er ikke umulig at du har fått overført fra din nåværende partner. Han har ikke noe symtpomer sier du. Men det er ikke sikkert at han ikke har en infeksjon uten symptomer. Herpes 2, akkurat som type 1 forblir i kroppen, stort sett uten symptomer. De kan komme tilbake med varierende hyppighet og forårsake symptomer. Smitte overføres lett undeder utbrudd, men av og til kan forekomme også uten utbrudd.

1. Jeg tror ikke at stram lukt er resultat av herpesinfeksjon. Det hører ikke med blant symptomene herpes forårsaker svie, mulig, men begge deler er mer sannsynlig ved bakterie- eller soppinfeksjon

2. Hvis du er heldig får du aldri mer utb rudd. Det er tilfelle hos flertallet av bærere. Det er ikke mulig hvor mye symptomer du eventuelt vil få ved et neste utbrudd, om du får det.

3.Det er klart at du kan overføre herpes til munne, men du har allerede en viss grad av immunbeskyttelse og en slik selvsmitte gir som regel lite med symptomer.

Som du skjønner er dette ingen sjeldenhet, og det er mange-mange mennesker som lever med problemet. Det er bare hos et lite mindretall forårsaker alvorlige problemer.

Gjest Mor til Oliver

Hei kjære deg.Jeg er i nesten samme situasjon som deg, bare at jeg har fått herpes på hendene og leppa.Fikk første utbrudd for en uke siden og ble helt fortvila.Alt raste liksom selv om herpes er veldig vanlig.Ikke får jeg kysset samboeren min og må gå med bomullshansker på hendene hele tiden.Dette er kjempekjipt, men har begynt og se litt mer positivt på det.Er vi heldige får vi aldri utbrudd mer :-) Jeg har også begynt med noe som heter Avant-Garden som er helsekost og det virker som det hjelper.På hjemmesidene til Avant-Garden står det mye om mange som har blitt hjulpet godt av dette produktet.Jeg tenkte at det var verdt og prøve.Bare det og lese det positive som folk har skrevet inn hjalp litt på humøret. Adressen er: www.avant-garden.no

Lykke til og så skal du se at humøret stiger igjen :)

Klem fra ei i samme båt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...