Gå til innhold

Psosriasis - kronisk sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest keegan2
Skrevet

Det er først det siste året at jeg faktisk har innsett at jeg lider av en kronisk sykdom - psoriasis.

Jeg har aldri sett på meg sjøl som et sykt menneske, selv om jeg til tider har vært hardt angrepet av utslett..

Er det andre som heller ikke føler seg syke?

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange som har kroniske sykdommer som føler seg syke egentlig. Det er gode dager og dårlige dager men for meg er sykdom forkjølelse og influensa.

Selvfølgelig finnes det alvorlige sykdommer men jeg har en anelse at ikke de som har det heller går rundt å føler seg syke.

Gjest en pårørende
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange som har kroniske sykdommer som føler seg syke egentlig. Det er gode dager og dårlige dager men for meg er sykdom forkjølelse og influensa.

Selvfølgelig finnes det alvorlige sykdommer men jeg har en anelse at ikke de som har det heller går rundt å føler seg syke.

Ja, akkurat! Jeg kjenner en kvinne som har kreft i hjernen og har ca 3 mndr igjen å leve. Men morfinen er sannerlig effektiv. Hun føler så frisk!

Skrevet

Ja, akkurat! Jeg kjenner en kvinne som har kreft i hjernen og har ca 3 mndr igjen å leve. Men morfinen er sannerlig effektiv. Hun føler så frisk!

Er du helt dust eller? Går vel ikke an å sammenligne dødelig kreft med kroniske sykdommer.

Kreft blir regnet som en akutt sykdom og ikke kronisk.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte da jeg var barn og hadde leddgikt. Det falt meg aldri inn at jeg var syk.

Gjest en pårørende
Skrevet

Er du helt dust eller? Går vel ikke an å sammenligne dødelig kreft med kroniske sykdommer.

Kreft blir regnet som en akutt sykdom og ikke kronisk.

Idag er det mulig å leve svært mange år med en kreftsykdom i kroppen. Så lenge at den syke opplever seg selv som en som har en kronisk sykdom, om enn dødelig (som MS). Men hvorfor kverulere og avspore debatten?

Var ikke poenget at vi er kommet så langt i helsenorge at god medisinering og fokus på det friske i deg kan gi en levelig tilværelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...