Gå til innhold

Miltoperert

Anbefalte innlegg

sono1365381038
Skrevet

Hei

Som 15 åring(for 32 år siden)måtte jeg fjerne milten grunnet en ulykke.Da jeg var yngre var det ikke så mange problemer, men nå føler jeg at så fort jeg får en infeksjon eller forkjølelse blir jeg veldig syk og det vedvarer i ukesvis. Jeg fikk aldri noen vaksiner før jeg var over 30. Da fortalte en lage at jeg skulle vaksineres mot lungebetennelse, hjernehinnebetennelse etter behvo og årlig for influensa. Dette følges opp.

I fjor måtte en jeg kjenner fjerne milten etter en bilulykke. Han ble fortalt at han skulle få et preparat årlig eller annet hvert år for å styrke imunforsvarer så han ikke ble så syk hvis han fikk en infeksjon. Stemmer det at det finnes noe slikt? Hvis noen kan gi tips om hvordan man kan forebygge imunforsvaret slik at man ikke går ned for full telling i tre uker for en vanlig forkjølelse så sier jeg takk!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Jeg har videresendt spørsmålet ditt til infeksjonsmedisiner Degree. Derfor kan det ta litt lenger tid før du får svar..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...