naproxen Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hei på deg!Jeg har fått diagnosen Bechtrev og på grunn av dette har jeg brukt Naproxen E. Jeg har prøvd mange andre medisiner, men ikke med like godt resultat. Problemet er at jeg har fått konstatert Magesår tre steder, etter gastroskopi. Pga dette måtte jeg slutte med Naproxen E og gå over på Pinex Forte og Paraceth som blanding. Jeg må i tillegg ta Nexum 40 mg mot magesår. Jeg har etter 4 uker enda ikke merket noen endring på magen. Slik som det er i dag har jeg da to sykdommer som skal leges, og har havnet litt mellom barken og veden. Spørsmålet er da som følger. Hvor lang tid skal slike magesår ta før de i det hele tatt leges. skulle jeg ikke ha merket noen bedring nå, eller vil pinex og paracet også være skadlig. Har fått forklart at paracet bare går på lever, men jeg begynner selv å bli i tvil. Fikk i tillegg beskjed etter Gastroskopi undersøkelsen beskjed om at jeg ikke hadde Helicobacter pylori bakterien. Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte ta det med ro, ellers ville de tre sårene bli til et stort.Litt om meg.Røyker Drikker ikke kaffe40 årStresset arbeidsdag.Uregelmessig kosthold pga jobb.Har etter å ha lest deres sider sett at det kan være smart å drikke Biola. Dette har jeg ikke prøvd, men skal jo prøve dette dersom det er fornuftig. Hva skal jeg gjøre for å klare hverdagen uten for store smerter. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Du kan prøve ut naturproduktet Mastiki, som du får kjøpt over nettet, bl.a. på http://www.e-anemos.gr/default.html?lang=en-gb - klikk på engelsk flagg, så Mastic i menyen - og så kan du kjøpe "Natural mastic grounded". Du får minste kvantum for under 200 kr, slik at du slipper tollgebyr og norsk moms. Jeg har selv bestilt derfra, og det var helt uproblematisk, med unntak at jeg bestilte for et høyere beløp, slik at jeg måtte fortolle varene. Glemte å spørre om de kunne ha merket forsendelsen som gave. Men som sagt, det er ikke nødvendig med mindre du skal bestille flere varer derfra. (De har kjempegode såper, samt en tannkrem som er super om man plages med after i munnen). Jeg vet dessverre ikke om noen forhandlere i Norge. Det er vitenskaplig dokumentert at mastiki kan helbrede magesår. Mastiki har dessuten antibakteriell og soppdrepende effekt. Lykke til! 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Ville forventet at såret var grodd etter 4 uker, og at smertene var borte. Synes faktisk det bør vurderes en gastroskopi-kontroll dersom du ikke blir helt bra i løpet av ca 2 uker. Det er riktig at de to medisinene du bruker for smerte nå ikke gir økt syre-dannelse. Noen pasienter med Bechterew har imidlertid bedre smertelindring med såkalte NSAIDs ( som f.eks naproxen), og noen ganger kan det være aktuelt å gi en fastt kombinasjon av slike og syreblokkerende, f.eks Nexium. Det er viktig at du gir tilbakemelding til fastlegen din, slik at dere etterhvert, kanskje i samråd med reumatolog, finner den beste smertelindringen. Regelmessig trening og fysioterapi er svært viktig at du får til; du har krav på gratis behandling. Kanskje bør du også vurdere om du bør redusere stresset i hverdagen din; ta signalene om magesår alvorlig. Røykekutt vil være svært viktig for din helse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.