ensom fortvilet Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Hei Nina Jeg er 21 5 uker på vei, og jeg og min mann er utrolig lykkelig for at vi ble gravid(har prøvd noen år). Siden vi trodde at jeg ikke ble gravid, tok jeg imot et flott jobbbtilbud. Rett etter dette så ble jeg gravid....problemet er at jobben min er i Oslo, og jeg og min mann bor i Bergen all familie og venner. Synes det er grusomt og være så mye borte fra mine kjære nå som det skjer så mye forandringer i livet.Føler meg ensom og nedfor. Så nå pendler jeg til Bergen en gang i uken hvis jeg ikke er på noen jobbreise, føler dette blir en utrolig belastning nå.Sliter også med dårlig samvittighet for at min mann ufrivillig ikke får være så mye med i graviditeten. Trenger en sykemelding for og flytte hjem igjen, blir det noe problem på dette grunnlag? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 De fleste leger er "liberale" med sykmeldinger til gravide. Det er jo ikke bare morens helse som står på spill. Synes du skal diskutere åpent med fastlegen din; si at du er sliten, og redd for å bli deprimert, at du trenger støtte fra mannen din. Kanskje kan aktiv sykmelding eller deltids sykmelding være en god løsning, dette får du tenke igjennom før konsultasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.