Gå til innhold

Fortvilet og nedfor

Anbefalte innlegg

ensom fortvilet
Skrevet

Hei Nina

Jeg er 21 5 uker på vei, og jeg og min mann er utrolig lykkelig for at vi ble gravid(har prøvd noen år). Siden vi trodde at jeg ikke ble gravid, tok jeg imot et flott jobbbtilbud. Rett etter dette så ble jeg gravid....problemet er at jobben min er i Oslo, og jeg og min mann bor i Bergen all familie og venner. Synes det er grusomt og være så mye borte fra mine kjære nå som det skjer så mye forandringer i livet.Føler meg ensom og nedfor. Så nå pendler jeg til Bergen en gang i uken hvis jeg ikke er på noen jobbreise, føler dette blir en utrolig belastning nå.Sliter også med dårlig samvittighet for at min mann ufrivillig ikke får være så mye med i graviditeten. Trenger en sykemelding for og flytte hjem igjen, blir det noe problem på dette grunnlag?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

De fleste leger er "liberale" med sykmeldinger til gravide. Det er jo ikke bare morens helse som står på spill. Synes du skal diskutere åpent med fastlegen din; si at du er sliten, og redd for å bli deprimert, at du trenger støtte fra mannen din. Kanskje kan aktiv sykmelding eller deltids sykmelding være en god løsning, dette får du tenke igjennom før konsultasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...