Gjest Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Gutt på 7 år har stygg hoste. temp.37,5. Hos lege fikk han en kur med noen brusetabletter i to dager, deretter prednisolon en tablett per dag i 3 dager. Han har ikke blitt noe bedre og hoster fortsatt. Jeg lurer på grunnen til at legen setter ham på prednisolon før han prøver noe annet? Hostesaft måtte han unngå, dette forstår jeg for å klare å hoste opp slimet. Jeg lurer også på diagnosen astmabronkitt? Vil det si at han har astma i følge legen, uten å ha blitt utredet? Mvs SP 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 De brusetablettene han har fått (bronkyl?) hjelper vanligvis på hoste og slim. Når det er gitt prednisolon, har nok legen tenkt at det har vært en astmatisk komponent i sykdomsbildet. Hvis han ikke blir bedre, bør han sees på en gang til. Er man tvil om astmautvikling, kan det være en ide at dere får en henvisning til barnelege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.