Gjest eljo Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Har iflg legen min infeksjonsutløst astma, har alltid hatt anstrengelsesutløst astma. Har symbicort som jeg bruker litt hyppigere når jeg begynne rå få symptomer på luftveisinfeksjon. Nå har jeg hostet med masse slim i over en uke, og har vondt i hodet hele tiden. Ikke feber, men sliten i hele kroppen. Jeg syns det er vanskelig å vite når jeg bare skal se det an og når jeg skalkontakte legen min. Legebesøkene mine ender oftest i at jeg føler meg dum som bryr legen, og at det ikke er noe å gjøre med likevel, for man skal bare vente og se, eller få antibiotika hvis jeg er skikkelig dårlig. Er det på tide å kontakte legen når det har gått en uke, hosten er skikkelig slimene/surklete og hodepinen har vart så lenge og konstant? Eller blir det bare å vente og se an likevel, siden det ikke er grønt puss som kommer opp. 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Når man står på fast medisin, i ditt tilfelle symbicort, og får en dårlig periode på 1 ukes tid, så synes jeg du bør vurderes. Kanskje en ide med kontroll hos en lungelege som evt. kan utstyre deg med tilleggsmedisin som du kan bruke når du blir dårlig. dårlige 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.