Gjest Natiux Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 NHD hvilket SSRI er best mot sosialangst? Jeg sliter med angst for hva andre skal tro om meg og prestasjonsangst, ja kort sagt sosialangst. Går på cipralex når men hjelper ikke. Må gå på store doser beroligende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er det bare meg...? Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei. Så vidt jeg vet er Zoloft (Sertralin) og Seroxat (Paroxetin) også godkjente SSRI til bruk mot sosialangst. I tillegg har Efexor (Venlafaxine) sosialangst som ett av de nevnte bruksområdene den er godkjent for. Efexor tilhører gruppen antidepressiva som kalles SNRI, tror jeg. Ulike mennesker får jo som kjent ulik effekt av de forskjellige preparatene. Selv har jeg prøvd tre av dem (Cipramil, Seroxat og Zoloft)... For meg funket Zoloft best. Dose er selvfølgelig også en ting man må ta i betraktning... Lykke til! Klem fra meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.