Gå til innhold

Sliten og mangel på motivasjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 24 år gammel jente som lurer på om jeg kan være deprimert. Jeg holder for tiden på å avslutte en grad innenfor et emne som jeg tidligere brant for. Det siste året har dessverre motivasjonen vært dalende, og nå har jeg ingen interesse av noen av fagene mine. Jeg har alltid vært en god student, og er blant de 5 beste på kullet mitt. Nå motiverer ikke engang ønsket om bra karakterer meg i mine studier. Det er et slit å stå opp om morgenen, og uansett hvor kaffe og sunt kosthold jeg har føles kroppen min sliten og jeg har mest lyst til bare gå og legge meg. Jeg studerer i utlandet, og har ingen nære venner rundt meg. For en liten stund siden ble det slutt med kjæresten min (vi hadde et avstandsforhold i 10 mnd), noe som ikke har gjort hverdagen min her enklere. Jeg er usikker på om jeg har en depresjon, men at det er noe galt er jeg ikke i tvil om. Lurte derfor på om du har noen tips eller råd til hvordan man kan få tilbake motivasjonen og energien til å gjøre noe annet enn å se på tv?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253496-sliten-og-mangel-p%C3%A5-motivasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er redd dette er en depresjon.

Du har hovedsymptomet, anhedoni, manglende evne til å føle glede, lyst og engasjement i det som vanligvis gir dette.

I tillegg har du flere andre depresjonssymptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...