Gå til innhold

Hårfristyre i selskap?

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere som har mellomlangt - langt hår når dere skal i selskap? Henger det bare rett ned? Setter dere det opp? Hvordan får dere det i så fall til alene!?

Håret mitt rekker til bh'en på ryggen omtrent og jeg er helt talentløs når det gjelder selskapsfrisyrer, men synes det er litt kjedelig å ha det hengende bare rett ned.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253498-h%C3%A5rfristyre-i-selskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hår er sexy

Enten så setter jeg det opp eller så rufser jeg det til sexy og stort.

Kommer ann på klær og stil på selskapet.

Jeg kan sette opp håret i mange forskjellige frisyrer og mang en gang spør folk meg om noen har hjulpet meg, "ser du deg i speilen bak" ol.

For å være helt ærlig så tror jeg dette er noe som sitter i fingrene mine for jeg setter det opp på feeling og tar bare en titt i ny og ne for å justere noen hår her og der. Og jeg får det skikkelig flott også.

Så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare hva jeg gjør. Jeg tar en tust og ser liksom for meg hvordan jeg vil ha det og så legger jeg tusten slik og sånn.

Kremt, idiotisk forklart, jepp.

Antagelig så må det bare trening til, trene, trene og prøve seg frem.

Husker for hundre år siden så var det populært med sånne hjelpepinner. Så ut som en sånn en blåser såpebobler ut av, bare mykere, tynnere og større. Den skulle du tre håret igjennom og så kunne du "sy" kruseduller i håret.

Fikk til noen artige frisyrer med den.

Tips må være at du isteden for å ta alt håret i en jafs og prøve å sette det opp så begynner du på toppen, snurr rundt, fest med hårspenner underveis (helst de store u-ene, ikke vanlige spenner) og så tar du litt mer hår, litt mer osv.

Legg det gjerne litt siden av den første dusken/snurren, litt på den andre siden, litt under osv. Da får du mer "bevegelse" i oppsatsen - vi kaller det det :) - i steden for at alt er i en rull.

Sett opp det meste av håret, spar det underste og flett dette i en tynn flette som du lar henge nedover ryggen. Fest et pent bånd, en tøff strikk el. nederst som pynt.

Eller lag masse krøller og ta slike små klyper og fest ujevnt her og der. Da får du en sexy og smårufsete frisyre. Skikkelig kvinnelig ;)

Sorry, kunne vist deg om jeg hadde kjent deg, men håper du skjønner litt ut av den makaløse forklaringa mi ;)

Jeg kan sette opp håret i mange forskjellige frisyrer og mang en gang spør folk meg om noen har hjulpet meg, "ser du deg i speilen bak" ol.

For å være helt ærlig så tror jeg dette er noe som sitter i fingrene mine for jeg setter det opp på feeling og tar bare en titt i ny og ne for å justere noen hår her og der. Og jeg får det skikkelig flott også.

Så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare hva jeg gjør. Jeg tar en tust og ser liksom for meg hvordan jeg vil ha det og så legger jeg tusten slik og sånn.

Husker for hundre år siden så var det populært med sånne hjelpepinner. Så ut som en sånn en blåser såpebobler ut av, bare mykere, tynnere og større. Den skulle du tre håret igjennom og så kunne du "sy" kruseduller i håret.

Tips må være at du isteden for å ta alt håret i en jafs og prøve å sette det opp så begynner du på toppen, snurr rundt, fest med hårspenner underveis (helst de store u-ene, ikke vanlige spenner) og så tar du litt mer hår, litt mer osv.

Legg det gjerne litt siden av den første dusken/snurren, litt på den andre siden, litt under osv. Da får du mer "bevegelse" i oppsatsen - vi kaller det det :) - i steden for at alt er i en rull.

Sett opp det meste av håret, spar det underste og flett dette i en tynn flette som du lar henge nedover ryggen. Fest et pent bånd, en tøff strikk el. nederst som pynt.

Eller lag masse krøller og ta slike små klyper og fest ujevnt her og der. Da får du en sexy og smårufsete frisyre. Skikkelig kvinnelig ;)

Sorry, kunne vist deg om jeg hadde kjent deg, men håper du skjønner litt ut av den makaløse forklaringa mi ;)

Hmmm... Høres spennende ut! Må kjøpe meg en eske hårnåler og prøve! :o) Takk for tipset!

Jeg fikser heller ikke oppsatt hår ;-)

Kanskje du kan føne håret slik at det blir ekstra luftig (stå foroverbøyd og føne)?

Kjøp et par søte klemmer å sette delvis i luggen e.l. Klemmene må være slik at kun innerste delen skal synes (liten perle el).

Hmm, kommer litt an på hvilken type frisyre du har og hva du kler osv..

Jeg har mye krøller, og ca like langt hår som deg. Jeg skal på juleball i morgen, og da skal jeg glatte det helt ut, og så skal jeg ta en og en remse hår bakover, og feste det i en pen liten klype/klemme. Håret som blir igjen etter det er festet på bakhodet, skal jeg surre litt stort og tilfeldig rundt der bak, og feste under en av klemmene igjen. Forstår du? =p

Noe ala disse:

http://www.x96.com/12605TIME/djs/images/JT-Red-Hair-up_000.jpg

http://www.kvinnenettet.no/upfiles/brudepynting.jpg

Jeg synes ikke rufsete hår er sexy når man skal i selskap. Det ser bare sjuskete og ustelt ut. Skal man i selskap med penklær, velger man en pen oppsatt frisyre hvis man ikke skal ha håret ned.

Annonse

Gjest Hår er sexy

Jeg synes ikke rufsete hår er sexy når man skal i selskap. Det ser bare sjuskete og ustelt ut. Skal man i selskap med penklær, velger man en pen oppsatt frisyre hvis man ikke skal ha håret ned.

Smak og behag.

Krøller i det først, og satt opp i små klyper slik at krøllene henger ned hist og pist rundt ansiktet gir en rufsete og sexy og svært kvinnelig look synes nå jeg da, og mannen min ;)

Men vanskeligere å forklare enn å sette opp.

Syns du hadde gode tips og sånn, men ærlig talt:

"Sett opp det meste av håret, spar det underste og flett dette i en tynn flette som du lar henge nedover ryggen. Fest et pent bånd, en tøff strikk el. nederst som pynt."

Det hørtes jo bare skikkelig superstygt ut!!

Jeg har mye krøller, og ca like langt hår som deg. Jeg skal på juleball i morgen, og da skal jeg glatte det helt ut, og så skal jeg ta en og en remse hår bakover, og feste det i en pen liten klype/klemme. Håret som blir igjen etter det er festet på bakhodet, skal jeg surre litt stort og tilfeldig rundt der bak, og feste under en av klemmene igjen. Forstår du? =p

Noe ala disse:

http://www.x96.com/12605TIME/djs/images/JT-Red-Hair-up_000.jpg

http://www.kvinnenettet.no/upfiles/brudepynting.jpg

Hvorfor i all verden retter du ut krøllene!? Det er jo så fiiint!

Jeg må bare prøve meg frem tror jeg. Bruker du sånne gammeldagse hårnåler eller schinnelspenner da? Sånne små brune hårnåler vet du.

Jeg fikser heller ikke oppsatt hår ;-)

Kanskje du kan føne håret slik at det blir ekstra luftig (stå foroverbøyd og føne)?

Kjøp et par søte klemmer å sette delvis i luggen e.l. Klemmene må være slik at kun innerste delen skal synes (liten perle el).

Hmm, kommer litt an på hvilken type frisyre du har og hva du kler osv..

Ingen søte hårklemmer her, til denne kjolen er det eleganse. :o)

Som om eleganse passer meg liksom... *Hehe*

Ingen søte hårklemmer her, til denne kjolen er det eleganse. :o)

Som om eleganse passer meg liksom... *Hehe*

Hårklemmene synes ikke. Det ser bare ut som du har små, runde diamanter i håret. Jeg synes det er elegant, iallefall etter min definisjon av eleganse ;-)

Eleganse er heller ikke min sterkeste side, så jeg skal ikke garantere for påstanden min .......

De få gangene jeg er "oppsatt-hår-fin" lager jeg en høy hestehale (nesten på toppen av hodet), så tar jeg tykk lokk for tykk lokk og bøyer innunder, fester først med hårnåler inn mot strikken og til slutt hårnåler ytterst i "ringen" inn mot hodet.

Det er litt sånn Audry Hepburn.

Dattera mi lager lav hestehale og vrir halen opp og fester med hårnåler så det ytterste av hestehallen stritter litt rett opp. Av og til bruker hun sånn stor plastkam/klemme til det samme. Øv deg litt, da vel!

Annonse

Gjest Hår er sexy

Syns du hadde gode tips og sånn, men ærlig talt:

"Sett opp det meste av håret, spar det underste og flett dette i en tynn flette som du lar henge nedover ryggen. Fest et pent bånd, en tøff strikk el. nederst som pynt."

Det hørtes jo bare skikkelig superstygt ut!!

Ja, som sakt i andre svar her, enklere å sette opp håret enn å forklare :)

Men bevares, smak og bahag.

Jeg er rimelig sikker på dreisen min på håroppsatser iallefall, jeg har fått svært mye skryt av både kvinner og menn.

:)

Ja, som sakt i andre svar her, enklere å sette opp håret enn å forklare :)

Men bevares, smak og bahag.

Jeg er rimelig sikker på dreisen min på håroppsatser iallefall, jeg har fått svært mye skryt av både kvinner og menn.

:)

Ja jeg syns det meste høres flott ut, og omtrent sånn jeg ville forklart det selv.

Men å sette opp noe og ha en enkel flette nedover hørtes bare helt bortreist ut. ;) Du får ta bilde neste gang og sende meg på mail tror jeg. Hehe...

Gjest hår er sexy

Ja jeg syns det meste høres flott ut, og omtrent sånn jeg ville forklart det selv.

Men å sette opp noe og ha en enkel flette nedover hørtes bare helt bortreist ut. ;) Du får ta bilde neste gang og sende meg på mail tror jeg. Hehe...

Okey, få ta bilde neste gang da serru ;)

Jeg vil også se;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...