Rea Silvia Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvem har tilgang på journalen min? Har kontakt med flere instanser innen helsevesenet. Lege, psykolog, psyk. sykepleier, aetat, trygdekontor. Jeg går også på ett kurs for psykisk syke med blant annet lærere innen helsevesenet. Nå begynner jeg å lure på om de kan utveksle inbyrdes informasjon om meg uten mitt samtykke. Dette ble egentlig en lang forklaring på ett enkelt spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 tror de alle har en egen journal. Også må de spørre deg om de kan utveksle informasjon. ..i think.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Om lege, spykolog og psyk. spl arbeider på samme sted, har de felles journal - ellers ikke. Ved samarbeid om pasienter, f.eks ved Individuell plan, gjelder "need to know"-prinsippet. En utveksler de opplysninger som er helt nødvendige for at en skal kunne gjøre jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.