Gjest Serra Skrevet 20. april 2001 Del Skrevet 20. april 2001 Hei. Skrev nylig et innlegg på barnemedisin og fikk der beskjed om å henvende meg i dette forumet for nærmere detaljer. Problemet er som følger: Jeg har ei jente som er to år. Over lengre tid (1/2 år) har hun nå vært plaget av tett nese/hals. Dette gjør seg utslag i en del hoste spesielt når hun legger seg og om morgenen. Når jeg tar henne opp om morgenen er det fullt av slim og snørr i nese og hals. I tillegg renner det ofte fra øynene hennes. Det er akkurat som det har lagret seg der i løpet av natten, som hun forøvrig stort sett sover seg gjennom.I dag måtte hun få lgge på sofaen en time og hoste og harke før hun var sånn noegnlunde fin. Jeg har hatt henne til doktor og astmaspesialist, men som de sier: Hun virker jo ikke syk. Hun har god allmentilstand, er aktiv, aldri tungpustet og spiser godt. Når hun da i tillegg stort sett sover om natten skal man jo ikke klage. Men det gjør jeg! Det skal da vel ikke være sånn. Gir henne minst mulig medisin, men noen ganger må hun ha nesespray, bricanyl eller tuxi. Ellers går det mye i saltvann. På meg virker det som det er nesa som er tett og at slimet derfor forplanter seg ned i halsen hennes. Hun går alltid og snufser og svelger.Men forkjølet er hun ikke. Har testet henne for allergi (katt, hund,støv,midd)og prøvd allergispray uten resultat. På forum for barnemedisin mente de at hun kunne ha spesielt ømfiendtlige slimhinner. Har dere noen ideer om hva hun reagerer på, og hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne videre? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25362-slim-og-hoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Kjære Serra Dette høres ikke ut som et allergiproblem. Er datteren din undersøkt med tanke på forstørret falsk mandel? Hvis ikke bør nok det gjøres da symptomene kan tyde på at det kan være problemet. Forøvrig har jo alle rett som sier det viktigste er at hun er i god almenntilstand - men det er klart du lurer når hun hele tiden er tett i nesen og slimer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25362-slim-og-hoste/#findComment-105580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.