Gå til innhold

Er eg unormalt sjalu??

Gjest sjalumann

Anbefalte innlegg

Gjest sjalumann

Vi har bare vært sammen noen måneder, eg er 25 og hun 19 eg har eit 5 år langt forhold bak meg der eg ikke var sjalu noe særlig. Hun har ingen forhold bak seg. Men hun har mange guttevenner, noen veldig nære som hun snakker mmye med og er veldig optatt av, Stoler 100% på at hun ikke vil gjøre noe med disse, han ene overnatta i senga hennes en gang (er det normalt?? ) vet at det ikke sjedde noe.. Kan akseptere at hun har disse som venner og vet at det bare er venner men hun oppsøker også nye menn og sier hun liker å møte nye folk, Hun sier det er VELDIG trist om eg ikke aksepterer dette.. Noe eg ikke vet om eg bør gjøre eller ikke.. Vil uansett ikke nekte henne, men heller ikke miste henne.. Eg tror alldrig hun ville være utro men liker ikke at hun viser så stor interesse for andre menn.. Bør eg bare vente og se om eg klarer å akseptere dette, eller oppsøke hjelp ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Jeg syns at din sjalusi er ganske normal.

Hun er nok litt umoden enda og vil ikke innse at om en skal ha et forhold så må begge gi litt og ta litt. Du må kanskje godta at hun har guttevenner som hun setter pris på. Men på den andre side bør hun absolutt oppføre seg som at hun er "opptatt". Hun bør ikke la kamerater overnatte i sengen sin eller være veldig opptatt av disse vennene. Ikke noe mer utover det som er "normalt".

Hun bør dempe seg litt synes jeg. Det hadde jeg gjort som en selvfølge hvis jeg var henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har guttekompiser og min kjære har i alle fall en god venninne og ingen av oss er sjalu av den grunn, MEN det er kun en kvinne som overnatter i min kjæres seng og det er MEG! Aldri i verden om jeg hadde godtatt at andre kvinner hadde overnattet i samme seng som ham! Der går det en sterk og klar grense.

Jeg hadde heller aldri latt en mannlig venn overnatte i min seng om jeg var hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjalumann

Hva med å oppsøke nye menn, hun hadde en nabo som hun og noen venniner higet etter å bli kjent med, han var der alldrig, di besøkte han på jobben hans og virket veldig intereserte. Eg tok dette opp med henne og hun sjønnte ikke hvorfor eg ikke kunne stole på henne.. Han blei denne helga invitert på fest hos henne som pågår nå. Og eg må inrømme eg tenker. eg er borte på jobb i helgen.. Stoler faktisk på at hun ikke gjør noe med han. Men hvorfor denne iger etter å treffe han ?? og invitere en vilt fremmed på fest ?? hun sier ikke tenk på at det er en mann, kunne likegodt hvert en dame (klarer ikke å få meg til å tro det).. Bør eg ta det opp eller la det passere?? Vil ikke snakke med henne før søndag siden hun har besøk av 2 veninner og skal være med di hele helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest naonymusine

Jeg har selv latt guttevenner overnattet i min seng, og jeg i deres seg. Det var for meg fullstendig normalt, og da jeg fikk kjæreste nektet jeg å gi opp dette.

Jeg var ung!

Nå, har jeg modnet, vokst opp, og sett hvor riv ruskende galt og dumt det var. Jeg har fortsatt mine guttevenner, men de respekterer at senga, det skal bare jeg og kjæresten dele.

Kan ikke råde til noe, annet enn å be henne respektere deg og ikke la noen guttevenner ligge i sengen.

Og jeg støtter de andre her, senga skal ikke deles med venner av det annet kjønn. Men jeg forstår henne også... jeg var slik jeg og engang. Og jeg var aldri utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tullpraksis

Når man er i fast, seriøst og langvarig forhold, synes jeg det ikke passer seg med nære venner av samme kjønn som man omgås regelmessig alene.

Jeg hadde ALDRI godtatt det, og mannen min godtar det heller ikke om det skulle gjelde meg.

Jeg kjenner ingen samboerpar-ektepar som praktiserer slikt.

Noe helt annet er det å være venner med et par, der man er venner med både kvinnen og mannen og omgås dem samtidig og ikke hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Kan hende du mister henne - ingen kan spå om fremtiden - men du mister henne garantert fortere om du forsøker å nekte henne å treffe de menneskene hun ønsker, inkludert andre gutter.

Du må finne ut om dette er noe du kan/vil leve med, men du kan ikke forlange at hun skal endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje akseptert "gamle" kamerater. Har jo selv masse guttevenner helt fra barneskolen som jeg fortsatt har kontakt med. men tanken på å gjøre noe med dem er helt uaktuelt. De er rett å slett venner som har vært der hele livet mitt.

Men ingen av dem hadde fått sove i samme seng som meg av respekt for samboeren. Og hadde ikke vilt det heller.

Men jeg oppsøker ikke konakt med nye menn når jeg er i forhold. Hadde helle ikke likt om min samboer hele tiden fikk nye jentevenner. Det viser jo en viss interesse for disse jentene. Og man er jo ikke akuratt "venn" med noen etter å ha møtt dem på byen e.l. Da må man jo fortsett kontakten etterpå og det synes jeg ikke er riktig når man er i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...