Gå til innhold

Innleggelse

vanadium

Anbefalte innlegg

for en uke siden fikk jeg et nytt , stort panikkanfall som var veldig vedvarende - det ble så ille at jeg kontaktet legevakten, hvor jeg fikk komme... 5 timer etter kontakt.

Jeg har alltid hatt en motvilje mot å bli innlagt, men da var jeg veldig innstilt på å bli det - jeg ville vekk, jeg ville til et sted med ro, alt var rot og faen. Legen sa at det trodde han ikke på å skrev ut Sobril til meg.

Nå er jeg tilbake til gamle tenåringstanker, hva er vitsen med noe, hva er poenget.

Fastlegen min vil sende meg til en kognitiv spesialist, men jeg mener det ikke er nok - det er andre ting også. Pr. nå, hvor jeg nok en gang ikke får sove, vil jeg også legges inn, men dette virker svært vanskelig.

Jeg orker ikke gå rundt slik lengre - hvor er hjelpen man føler man burde få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sad but true

Gjennom min "karriere" som psykiatrisk pasient har jeg lært en ting, og det er at når du ikke vil ha hjelp eller samarbeide, blir du lettere innlagt, enn når du ber om en innleggelse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Innleggelse er ikke vanlig ved panikklidelse.

Kognitiv terapi er førstevalg. Tillegg av SSRI er ofte nødvendig. Dette behandles poliklinisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zyprexus

Du blir ikke lagt inn på akutt om du ikke er fare for deg selv eller andre. Legen min ville legge meg inn en gang jeg hadde sterk angst, men fikk avslag fra sykehuset. Du kan derimot søke om innleggelse, men det kan ta sin tid. Desverre.

Når det gjelder angst, så har Zyprexa hjulpet meg mye mot angsten, er nå helt kvitt angsten etter å ha gått på Zyprexa i snart 2 år. (Tok ikke så lang tid fra jeg begynte på zyprexa til jeg ble kvitt angsten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...