Gå til innhold

Kan man som umedisinert bipolar opptre hemningsløst over tid?

Gjest bipolarinne

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinne

jeg har fått diagnosen bipolar 2 og går nå på Lamictal. Jeg merker at den impulsiviteten som jeg før hadde var borte, og at jeg nå tenker mye mer over hva jeg sier til folk og hvordan og når jeg sier det.

Før var jeg dødsfortvilet over at jeg ikke kunne styre impulsene mine, nå sitter jeg igjen og er kjempeflaut pga alt jeg har sagt og gjort tidligere som har vært upassende.

Det er ikke slik at jeg har sagt ting til andre som er direkte sårende, men jeg har sagt og gjort ting som andre nok vil stusse over. Og folk har nok lurt på om det har sagt har vært gjennomtenkt.

Det blir feil å bare skylde på en diagnose i mitt tilfelle. Men kan bipolariteten føre til at en i stor grad følger impulsene og ikke tenker over hva som er god takt og tone?.

Håper noen kan svare meg. Jeg er så lei meg og flau over hva jeg har gjort og sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicole40

Flau? Men kjære deg da....Du kan da vel ingenting for at du ikke klarte å styre impulsene dine med en ubehandlet sykdom vel.Sånn tror jeg de rundt deg tenker også.De tenker nok som så at nå har han/hun fått god hjelp heldigvis og det er godt å se at han/henne har det mye bedre nå.

Sånn hadde hvertfall jeg tenkt. En epileptiker kan heller ikke styre anfallene sine.Er jo litt i samme gate det! Med medisiner får man heldigvis kontroll over symptomene.

Her må du "tilgi" deg selv og tenke riktig.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...