Gå til innhold

Diare/løs i magen!!

Gjest Hvor lenge skal en gå sånn?

Anbefalte innlegg

nå har jeg gått med diare og løs i magen litt over 2 uker. hvor lenge skal en gå sånn før det går over? tok avføringsprøve og blodprøver denne uka for å sjekke om det er noe galt. har ikke fått svar enda. tar det lang tid? bør gå til legen engang til nå til uka. kan jeg komme på sykehuset og bli sjekket sikkelig tru? gått nemlig til fastlegen 2 ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til hvor lang tid det tar med svar på prøve: Det er søndag i dag. I går var det lørdag. Det vil si at du må regne fra to dager når du lurer på hvor lang tid etc.

Tok du prøve på for eksempel onsdag, så får du helt sikkert ikke svar før tidligst tirsdag.

Jeg vet ikke noe om den typen prøver du her levert inn, men vanlige blodprøver osv regner de med tar "en liten uke". Så ringer du legen din i morgen og får time en eller annen gang i uka som kommer, og da får du vite prøvesvaret.

Løs mage kan komme av så veldig mye. Allergier, en forbigående tarmkatarr, en bakterie. Man tenker alltid "det verste", men det er veldig mange muligheter å gripte til før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hvor lang tid det tar med svar på prøve: Det er søndag i dag. I går var det lørdag. Det vil si at du må regne fra to dager når du lurer på hvor lang tid etc.

Tok du prøve på for eksempel onsdag, så får du helt sikkert ikke svar før tidligst tirsdag.

Jeg vet ikke noe om den typen prøver du her levert inn, men vanlige blodprøver osv regner de med tar "en liten uke". Så ringer du legen din i morgen og får time en eller annen gang i uka som kommer, og da får du vite prøvesvaret.

Løs mage kan komme av så veldig mye. Allergier, en forbigående tarmkatarr, en bakterie. Man tenker alltid "det verste", men det er veldig mange muligheter å gripte til før det.

nei jeg tar ikke noen tabletter, hvertfall ikke noen som gir bivirkninger. tar bare vitamin tabletter. ja, jeg tenker altid at det er det værste. spesielt når jeg ikke har vært sulten på over 2 uker. men prøver å stappe inn mat for det. håper når jeg kommer til legen at jeg får svar på hva det kan være for noe. går lei og gå rundt her og vente på svar. blir små tullerusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Sist jeg leverte inn avføringsprøve tok det en uke før svaret kom.

En liten uke pleier blodprøver og ta.

Tenkte jeg fikk skrive inn her nå å fortelle om hvordan det gikk med meg. Nemlig noen som ville det. Jeg har nå hatt diare og løs mage i litt over 2 uker. Også da vondt i magen og litt feber. Gått til legen noen ganger. Legen ringte meg nå for litt tid siden, skal starte på en antibiotika kur i morgen. Og skal bare spise salt mat, noen råd til noe god salt mat? Gleder meg å bli frisk igjen. Litt lei av å være inne hele tiden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg fikk skrive inn her nå å fortelle om hvordan det gikk med meg. Nemlig noen som ville det. Jeg har nå hatt diare og løs mage i litt over 2 uker. Også da vondt i magen og litt feber. Gått til legen noen ganger. Legen ringte meg nå for litt tid siden, skal starte på en antibiotika kur i morgen. Og skal bare spise salt mat, noen råd til noe god salt mat? Gleder meg å bli frisk igjen. Litt lei av å være inne hele tiden nå.

Var det bakterier som var årsaken da altså?

Tja, lapskaus/betasuppe med saltkjøtt er jo godt.

Den meste middagsmaten er jo salt da, du får holde deg unna søte ting.

Du kan drikke buljong, det er salt og gir litt næring.

Når jeg må faste av diverse grunner, bruker jeg buljong for og få i meg salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god helg

Håper du får det bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Var det bakterier som var årsaken da altså?

Tja, lapskaus/betasuppe med saltkjøtt er jo godt.

Den meste middagsmaten er jo salt da, du får holde deg unna søte ting.

Du kan drikke buljong, det er salt og gir litt næring.

Når jeg må faste av diverse grunner, bruker jeg buljong for og få i meg salt.

Takk for svaret. Det var påvist mage og tarminfeksjon på den avføringsprøva jeg tok, så det er bakterier i meg ja. håper antibiotika kuren tar bakterien bort strax. lei og gå her syk. hvordan buljong skal jeg grikke. løse opp sånne buljong terninger eller hva? godt å ha deg her shira12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Det var påvist mage og tarminfeksjon på den avføringsprøva jeg tok, så det er bakterier i meg ja. håper antibiotika kuren tar bakterien bort strax. lei og gå her syk. hvordan buljong skal jeg grikke. løse opp sånne buljong terninger eller hva? godt å ha deg her shira12

Hei, bryter inn her :) Jeg vil råde deg til å ta idoform også pga antibiotika også kan gi diare... Men det sier de nok på apoteket, eller legen sa det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Toro sin lyse kjøttbuljong, du finner den inne på produkter:

http://www.toro.no/

Det er den typen jeg også har fått på sykehuset.

Du bør kanskje være litt forsiktig med juice og brus, siden du skal holde deg unna søtt.

He he, man tilegner seg jo endel erfaring når man selv har vært syk, og den deler jeg gjerne her på Dol :o)

Men antibiotika tar nok knekken på infeksjonen, og om det ikke skulle gjøre det, får du ny kur med en annen type.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du fikk råd om idoform, det er ett bra produkt, men det finnes faktisk ett bedre, som jeg selv har fått råd om her inne.

Biocare Bioacidophilus

Det er levendes tarmbakterier, de gode altså, idoform er døde, og ikke fullt så gode.

Produktet er svinedyrt, men mange har veldig god erfaring.

Antibiotika er ofte veldig hard mot tarmen, og tar knekken på alle bakterier, de vonde, men også de gode som vi trenger.

Om du føler at du virkelig trenger og få bygget opp igjen tarmfloraen, er Biocare Repliet kjempegod! Den er også dyr, men den er verdt det! Tro meg. Det er bakterier som kapsler seg inn i tarmen og blir der, Biocare Bioacidophilus vil ikke legge igjen så mye bakterier, men virke mer der og da.

http://www.biocare.no/default.asp?V_ITEM_ID=53

Jeg vil tro at de er ganske sterke denne kuren du har fått nå, så du er sikkert at bakteriene forsvinner, og da også de gode.

Spis også yoghurt/biola, det hjelper også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Ser du fikk råd om idoform, det er ett bra produkt, men det finnes faktisk ett bedre, som jeg selv har fått råd om her inne.

Biocare Bioacidophilus

Det er levendes tarmbakterier, de gode altså, idoform er døde, og ikke fullt så gode.

Produktet er svinedyrt, men mange har veldig god erfaring.

Antibiotika er ofte veldig hard mot tarmen, og tar knekken på alle bakterier, de vonde, men også de gode som vi trenger.

Om du føler at du virkelig trenger og få bygget opp igjen tarmfloraen, er Biocare Repliet kjempegod! Den er også dyr, men den er verdt det! Tro meg. Det er bakterier som kapsler seg inn i tarmen og blir der, Biocare Bioacidophilus vil ikke legge igjen så mye bakterier, men virke mer der og da.

http://www.biocare.no/default.asp?V_ITEM_ID=53

Jeg vil tro at de er ganske sterke denne kuren du har fått nå, så du er sikkert at bakteriene forsvinner, og da også de gode.

Spis også yoghurt/biola, det hjelper også på.

hva skulle jeg gjort uten deg Shira12???? tusen takk for alt du skriver til meg. etter jeg har vært hos legen og henta resepten i morgen blir det da å gå på apoteket og hente tablettene. etter det igjen blir det vel å gå innom en mat butikk å kjøpe profukter jeg har blitt råda av deg. tusen takk. blir sikkert å skrive inn her igjen om noen dager. takk for all hjelpa/rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest catiki21

Hei, bryter inn her :) Jeg vil råde deg til å ta idoform også pga antibiotika også kan gi diare... Men det sier de nok på apoteket, eller legen sa det kanskje?

takk for svaret pekkaline. i morgen skal jeg hente antibiotika tablettene. må også ta idoform ja. det blir mange tabletter på meg fremover. itilegg så tar jeg sink og vitamintabletter siden jeg har dårlig imunforsvar. dette blir en sikkelig pillefest for meg, hehe. takk for rådene jeg får her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skulle jeg gjort uten deg Shira12???? tusen takk for alt du skriver til meg. etter jeg har vært hos legen og henta resepten i morgen blir det da å gå på apoteket og hente tablettene. etter det igjen blir det vel å gå innom en mat butikk å kjøpe profukter jeg har blitt råda av deg. tusen takk. blir sikkert å skrive inn her igjen om noen dager. takk for all hjelpa/rådene.

Bare hyggelig.

Skal du ha idoform, må du på apotek. De produktene jeg anbefalte selger de på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Bare hyggelig.

Skal du ha idoform, må du på apotek. De produktene jeg anbefalte selger de på helsekost.

hei igjen. her skriver jeg inn et innlegg til. Forteller hvordan det går med meg til de som brydde seg, når jeg skrev her for 1-2 uker sider. Ja så nå er jeg under antibiotika kur. Fortsatt løs i magen og litt småvondt, men det er mye bedre nå. Legen ringte istad, skal dit idag. Fylle ut et skjeme il helsedirektorate. tror de skal vite at jeg også har fått campolybacter. håper ingen får det, ikke noe behaglig. men desverre er det mange som har og sikkert får det. det var min fortelling for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen. her skriver jeg inn et innlegg til. Forteller hvordan det går med meg til de som brydde seg, når jeg skrev her for 1-2 uker sider. Ja så nå er jeg under antibiotika kur. Fortsatt løs i magen og litt småvondt, men det er mye bedre nå. Legen ringte istad, skal dit idag. Fylle ut et skjeme il helsedirektorate. tror de skal vite at jeg også har fått campolybacter. håper ingen får det, ikke noe behaglig. men desverre er det mange som har og sikkert får det. det var min fortelling for denne gang.

Bra du er bedre.

Antibiotika er sterke saker for magen, så du vil få litt løs mage og magevondt av det.

God bedring videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...