Gjest Haletipp Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 I utgangspunktet er jeg motstander av skilsmisse,men jeg hadde ikke holdt ut med en slik mann. Jeg ville dratt, og synes planene dine om delt tid med ungene (uten mulighet til å komme seg unna) er smart. Men først ville jeg tatt en siste prat med denne mannen. Kanskje dere finner sammen igjen om dere har en pause nå? En pause kan gjøre så han innser alvoret og forandrer seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2008812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du sier det er veldig kjedelig for tida....det tolker jeg som at dere har kun hverdager, og at du ikke har noe særlig å se fram til. Og det er ikke sunt for et forhold. Mannen din har jakt som sin store lidenskap, og det er sikkert svært viktig for ham. Han føler vel at han kan bruke tida på det en begrenset periode av året, og at forholdet må tåle det. Han har vel sikkert jaktet i mange år, også før dere ble sammen, slik at dette er en viktig del av livet hans. Likevel bør han ta hensyn til deg og familien også i jakttida, slik at du også har en grei følelse for dette. Jeg skriver til deg, fordi jeg har hatt noe av de samme problemene med min mann. Han har også en hobby som han er glødende opptatt av om sommeren, slik at omtrent alle helger går med til det. Han har vært lite interessert i å ta meg og mine behov på alvor, jeg har blitt sittende hjemme i helgene når han har vært på stevner osv. Det har ført til at jeg syntes livet mitt fikk for lite innhold, vi fikk for få opplevelser sammen, og vi ble fjerne for hverandre. Jeg har også vært i "tenkeboksen" noen mnd, ettersom jeg ikke fikk respons fra ham på noe av det som var viktig for meg. Vi har også hatt en travel hverdag, og det har nok slukt det meste av tiden og energien de siste to årene. Det er vondt å gå å tenke som jeg og du har gjort, vurdere om vi får det bedre uten denne mannen. Og det er vanskelig å begynne å prate med mannen om dette, kanskje fordi man har glidd fra hverandre, og venter lite forståelse.Dessuten innebærer det at det muligens blir et brudd, og store konsekvenser for både mann og barn. Det høres ikke ut til at du har snakket med ham om at du tenker på å flytte ut og leie et hus? Få ham på banen, snakk med ham om hva som er viktig for deg, og hør hva han sier. Jeg har snakket med mannen min nå, han vet jeg har slitt med noe i høst, og da jeg tok mot til meg og sa hva tankene mine dreide seg om, tok han meg på alvor. Han sa det var som å få et "strømsjokk i ræva", som gjorde at han fikk full fokus på oss som par. Vi har snakket mye nå, og blitt enige om hva vi må endre på for å få det bedre. Vi må begge endre på ting, ikke bare han. Og så må vi finne ut hva som er greit for begge. Vi har også funnet ut at vi må ha flere opplevelser sammen, ikke bare hverdager, som det nå har vært en stund. Begynn iallefall med å snakke med ham, det er ikke sikkert han vet at du sliter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2009551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tja dette var vanskelig. Men du sier jo han er flink til alt ellers i året, hvorfor er problemet så stort i jakt tiden? Er det mulig å ta mer tak i det positive? For det var det jo mye av som du selv sier. Sex to tre ganger i mnd fordi han syns han må??? Jaha, hva betyr det? Sex er begges ansvar, prøv å tenk over hva som tenner han, gjør mer av det som får han i seng. For som du sikkert vet, det du gir oppmerksomhet det vokser. Akkurat som du nå sitter og er lei deg forde mannen er på jakt og du blir ikke sett i disse ukene. Til mer du tenker på det til verre syntes du det er....ikke sant??? Ta tak i det positive og det positive gror. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2009628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itj no nei Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tja dette var vanskelig. Men du sier jo han er flink til alt ellers i året, hvorfor er problemet så stort i jakt tiden? Er det mulig å ta mer tak i det positive? For det var det jo mye av som du selv sier. Sex to tre ganger i mnd fordi han syns han må??? Jaha, hva betyr det? Sex er begges ansvar, prøv å tenk over hva som tenner han, gjør mer av det som får han i seng. For som du sikkert vet, det du gir oppmerksomhet det vokser. Akkurat som du nå sitter og er lei deg forde mannen er på jakt og du blir ikke sett i disse ukene. Til mer du tenker på det til verre syntes du det er....ikke sant??? Ta tak i det positive og det positive gror. Lykke til. Når det gjelder sex, er det alltid, - _alltid_ jeg som tar initiativ... Aldri han! Og slik er det hele året, ikke bare i jakta... Men jeg fikk et godt svar fra "clue", og skal ta en alvorsprat med ham i kveld. Han er nå forberedt på at det er noe veldig vanskelig og vondt for meg å snakke om, så han går og gruer seg... Det ser jeg! Og jeg har snakket med utleieren av huset som er ledig. H*n lovde meg på tro og ære at h*n ikke skulle si noe om at jeg er intr. i det før jeg faktisk flytter inn. Inntil videre skal jeg ha det som et avslapningssted. Et sted hvor jeg alene kan drive med mine hobbyer, og et sted å ta med ungene til, hvis de trenger litt ro og fred (altså ikke alle på en gang...) Huset ligger veldig skjermet, og det koster kun 2500,- i mnd. Strøm i tillegg. JEg kommer altså til å leie huset uansett, men jeg flytter ikke inn med alt jeg har av pikk-pakk før det evt. viser seg at vi bryter opp... Ungene skjønner at noe er i gjære, for mor og far snakker jo ikke med hverandre! Og det er jo ikke rart, for nå er han jaggu på jakt ikveld/ettermiddag, også... Men tro ikke at ikke jeg også har hobbyer som tar tid! Jeg kunne vært på stevner og festivaler fra midten av mars og til langt uti august, jeg!Både helger og ukedager! Men jeg har "litt" mer ansvarsfølelse overfor _både_ ungene _og_ samboeren min, enn det gubben har lagt for dagen de siste 7 åra....;-( Det verste er at jeg føler ikke lenger noe for denne fyren... Han drar til tyskland meste uke, i jobben, og akkurat nå gleder jeg meg til å kunne slappe av de 5 nettene han er vekke... Sier det noe om sitausjonen, eller? Jeg blir mer og mer sikker på at vi ser slutten på forholdet nå. Tror ungene får det bedre, også, hvis jeg flytter ut. De lurer jo på hvorfor mamma er så sint og sur støtt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2010105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Når det gjelder sex, er det alltid, - _alltid_ jeg som tar initiativ... Aldri han! Og slik er det hele året, ikke bare i jakta... Men jeg fikk et godt svar fra "clue", og skal ta en alvorsprat med ham i kveld. Han er nå forberedt på at det er noe veldig vanskelig og vondt for meg å snakke om, så han går og gruer seg... Det ser jeg! Og jeg har snakket med utleieren av huset som er ledig. H*n lovde meg på tro og ære at h*n ikke skulle si noe om at jeg er intr. i det før jeg faktisk flytter inn. Inntil videre skal jeg ha det som et avslapningssted. Et sted hvor jeg alene kan drive med mine hobbyer, og et sted å ta med ungene til, hvis de trenger litt ro og fred (altså ikke alle på en gang...) Huset ligger veldig skjermet, og det koster kun 2500,- i mnd. Strøm i tillegg. JEg kommer altså til å leie huset uansett, men jeg flytter ikke inn med alt jeg har av pikk-pakk før det evt. viser seg at vi bryter opp... Ungene skjønner at noe er i gjære, for mor og far snakker jo ikke med hverandre! Og det er jo ikke rart, for nå er han jaggu på jakt ikveld/ettermiddag, også... Men tro ikke at ikke jeg også har hobbyer som tar tid! Jeg kunne vært på stevner og festivaler fra midten av mars og til langt uti august, jeg!Både helger og ukedager! Men jeg har "litt" mer ansvarsfølelse overfor _både_ ungene _og_ samboeren min, enn det gubben har lagt for dagen de siste 7 åra....;-( Det verste er at jeg føler ikke lenger noe for denne fyren... Han drar til tyskland meste uke, i jobben, og akkurat nå gleder jeg meg til å kunne slappe av de 5 nettene han er vekke... Sier det noe om sitausjonen, eller? Jeg blir mer og mer sikker på at vi ser slutten på forholdet nå. Tror ungene får det bedre, også, hvis jeg flytter ut. De lurer jo på hvorfor mamma er så sint og sur støtt. Når man går og irriterer seg og blir fjerne for hverandre, da spiller det liten rolle hvor mannen er. Eller han kan helst være borte, for da trenger du ikke å skjule hva du føler. At du gleder deg til han skal bort, trenger ikke å bety at du ikke er glad i ham lenger,eller slutten på forholdet, men at situasjonen med ham for øyeblikket er uholdbar for deg. Nå har du vel laget noen planer/alternativer for ditt liv, fordi du ikke anser ham som en samarbeidspartner, men som en motpart. Kanskje det viser seg at han er en samarbeidspartner i stedet, som vil det beste for deg, og at du skal trives.. Møt ham med åpent sinn i kveld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2010147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enslig mor i jobb Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Når det gjelder sex, er det alltid, - _alltid_ jeg som tar initiativ... Aldri han! Og slik er det hele året, ikke bare i jakta... Men jeg fikk et godt svar fra "clue", og skal ta en alvorsprat med ham i kveld. Han er nå forberedt på at det er noe veldig vanskelig og vondt for meg å snakke om, så han går og gruer seg... Det ser jeg! Og jeg har snakket med utleieren av huset som er ledig. H*n lovde meg på tro og ære at h*n ikke skulle si noe om at jeg er intr. i det før jeg faktisk flytter inn. Inntil videre skal jeg ha det som et avslapningssted. Et sted hvor jeg alene kan drive med mine hobbyer, og et sted å ta med ungene til, hvis de trenger litt ro og fred (altså ikke alle på en gang...) Huset ligger veldig skjermet, og det koster kun 2500,- i mnd. Strøm i tillegg. JEg kommer altså til å leie huset uansett, men jeg flytter ikke inn med alt jeg har av pikk-pakk før det evt. viser seg at vi bryter opp... Ungene skjønner at noe er i gjære, for mor og far snakker jo ikke med hverandre! Og det er jo ikke rart, for nå er han jaggu på jakt ikveld/ettermiddag, også... Men tro ikke at ikke jeg også har hobbyer som tar tid! Jeg kunne vært på stevner og festivaler fra midten av mars og til langt uti august, jeg!Både helger og ukedager! Men jeg har "litt" mer ansvarsfølelse overfor _både_ ungene _og_ samboeren min, enn det gubben har lagt for dagen de siste 7 åra....;-( Det verste er at jeg føler ikke lenger noe for denne fyren... Han drar til tyskland meste uke, i jobben, og akkurat nå gleder jeg meg til å kunne slappe av de 5 nettene han er vekke... Sier det noe om sitausjonen, eller? Jeg blir mer og mer sikker på at vi ser slutten på forholdet nå. Tror ungene får det bedre, også, hvis jeg flytter ut. De lurer jo på hvorfor mamma er så sint og sur støtt. Bare en tanke som slo meg her jeg skumleser om deres sexliv: Han tilbringer altså måneder med gutta på jakt - og sex skjer sjeldent, alltid på ditt initiativ. Han skulle vel ikke ha en annen legning, vel... enn heterofil, mener jeg? Lita bygd, nevner du jo også. Ikke alle som står fram med alt, der? Jeg håper dere begge to klarer å gjøre det beste ut av dette. Og at du evner å gjøre huset som du leier om til et sted du kan trives og få krefter. Lykke til - begge to, egentlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2012371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koozy Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 For å ta det positive først, flott at du ikke gir negative ytringer om faren!! Vel, jeg ville i hvertfall ha stoppet mannen i døra og spurt han om ha fortsatt ville ha deg boende der, for egentlig var du på tur til å flytte ut denne helga.. Ungene hadde jeg skånet så lenge som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2012381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litimiti Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg anbefaler dere absolutt samtaleterapi,før du velger å bryte ut. Har dere tre barn sammen bør dere prøve alt før en slik beslutning. Du bør kontakte familerådgivning, og hvis han ikke vil være med hjelper det deg bare å ha noen å snakke med som er profesjonell på dette området. Det beste er at dere begge går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253811-skal-jeg-bryte-ut/page/2/#findComment-2014376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.