Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Vin og mexicansk mat er kanskje ikke det som passer best sammen, men om man ønsker vin hva slags vin passer da best til mexicansk mat? Bør man velge hvit- eller rødvin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg prøvde rødvin(Gato Negro) til taco, men det var hvertfall ikke godt Men nå er ikke jeg noen vinelsker heller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest murmeldyr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 http://www.stash.no/matogdrikke/vin_kombinasjon.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg prøvde rødvin(Gato Negro) til taco, men det var hvertfall ikke godt Men nå er ikke jeg noen vinelsker heller Jeg synes egentlig at vin er veldig godt. Liker best hvitvin, men er veldig usikker på om det passer til mexicansk mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 http://www.stash.no/matogdrikke/vin_kombinasjon.php Takk for linken =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg synes egentlig at vin er veldig godt. Liker best hvitvin, men er veldig usikker på om det passer til mexicansk mat. Rosé-vin har blitt mer populært i de siste årene har jeg lest, og har litt av fordelene med både rød og hvit vin, lett, men litt mer karakter enn hvit, og passer til mye som det ellers er vanskelig å velge vin til. Men om det passer til meksikansk vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg synes egentlig at vin er veldig godt. Liker best hvitvin, men er veldig usikker på om det passer til mexicansk mat. Hvitvin passer vel best til lyst kjøtt, kylling, kalkun, fisk etc. Rødvin er som oftest sterkere i smaken og passer til mørkt kjøtt og sterk krydret mat. God appetitt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg synes det passer best med øl til meksikansk mat, særlig om maten er ganske sterk. Vil du veldig gjerne ha vin, ville jeg gått for en kraftig spansk (alternativt argentinsk eller chilensk) rødvin, og rikelig med vann til. Ikke velg noen dyr vin, den kraftige maten vil uansett overdøve nyansene i vinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvitvin passer vel best til lyst kjøtt, kylling, kalkun, fisk etc. Rødvin er som oftest sterkere i smaken og passer til mørkt kjøtt og sterk krydret mat. God appetitt Ok, da er det nok rødvin som passer best. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Rosé-vin har blitt mer populært i de siste årene har jeg lest, og har litt av fordelene med både rød og hvit vin, lett, men litt mer karakter enn hvit, og passer til mye som det ellers er vanskelig å velge vin til. Men om det passer til meksikansk vet jeg ikke. Rosévin har jeg aldri drukket noe særlig av, men det høres jo spennende ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke så mye om vin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg synes det passer best med øl til meksikansk mat, særlig om maten er ganske sterk. Vil du veldig gjerne ha vin, ville jeg gått for en kraftig spansk (alternativt argentinsk eller chilensk) rødvin, og rikelig med vann til. Ikke velg noen dyr vin, den kraftige maten vil uansett overdøve nyansene i vinen. Jeg regner med at de jeg skal ut med drikker øl, men jeg liker ikke øl og har egentlig mer lyst på vin, selv om kombinasjonen ikke er den beste. Virker som om jeg ender opp med rødvin ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest murmeldyr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Takk for linken =) Forøvrig har vinmonopolet ekspertise på rådgivning om viner. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.