Gjest Noem som vet? Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei Jeg har bestillt noen varer fra Danmark, noe tarot-kort, bøker etc, til 300 kr omtrent. Må dette betales skatt på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Varene må fortolles så lenge verdien overstiger 200,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamazi Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Man må vanligvis betale 24% moms på pakker med verdi over 200 kroner. Men bøker er unntatt fra dette. Mener å ha hørt at det kan kreves moms på andre varer i en pakke som overstiger 200 selv om storparten av innholdet er bøker, men har aldri fått krav på det selv. Så med bittelitt flaks slipper du nok å betale noe ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du må betale importtoll, men er du heldig, slipper du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bøker tas inn mva-fritt uansett pris. Vet ikke hvordan det blir hvis bøker sendes sammen med noe annet. Alt annet som overstiger kr. 200,- skal man i teorien betale toll på (eller mva er det vel egentlig), dersom pakken blir stoppet i tollen. I tillegg får man vanligvis et gebyr for behandligen, det har ligget på et par hundre kroner for vår del. Unntaket er gaver - du kan motta gaver fra utlandet for kr. 1000,- tollfritt. Jeg kjøpte noe fra USA for en stund siden, og da presterte nettbutikken både å sende som gave og å nedskrive verdien på gjenstandene slik at jeg slapp unna fortolling og behandlingsgebyr. Jeg hadde ikke bedt om det, så jeg ble veldig overrasket. Neppe helt lovlig, men praktisk for meg, for så vidt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.