Minken71 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei!Jeg har hypothyrose, og lå for 6 mnd siden lavt på blodprøvene. I denne perioden dukket det opp en kvalme og et sug i magen, noe tilsvarende det jeg kjente når jeg gikk gravid. (Litt verre..) Disse symptomene ble imidlertid borte, enten av seg selv, eller pga en kur med Nexium. Er ikke helt sikker hva som skjedde. Tenkte ikke mer på det, før jeg fikk dette tilbake for 4 mnd siden. Først merket jeg at jeg var kvalm og ikke orket noe slags mat, deretter virket det som om det var blitt bra igjen, og jeg spiste normalt. Fikk lyst på søtsaker igjen, noe jeg absolutt ikke hadde orket i den perioden. Nå har jeg til tross for at jeg spiser mer enn nok, gått ned 8 kg. Det er ikke noe kroppen min gjør lett, kiloene bruker å sitte godt pga stoffskifte. Nå har jeg fått dette tilbake med full kraft. Er kvalm, sulten (etter måltidene) og har sug i magen. Kan også kjenne at det svir litt i den øvre delen av magen, rett under brystbeinet, og mot venstre. Føler meg sliten og uopplagt, og blir uvel av å spise. Har noen perioder med svimmelhet ogå. Best form er jeg i rett før et måltid, om jeg ikke blir for sulten da. Legen min anbefaler bare Nexium, pusteprøve har ikke vært et tema, med tanke på H. pylori. Nå skal det også nevnes at jeg har vondt i halsen, (i ca to uker)trodde det var halsbetennelse, men har vært hos legen, som sier at det er virus. I halsen kan jeg se en rød stripe på venstre side, denne er ca 2 cn lang, og minner om brannsår, glatt og nesten som om det er antydning til blemmer. Så, mitt spørsmål er: Har jeg magesår? Eller gastritt? Kan halsproblemene skyldes det samme? Jeg er bekymret, og håper derfor du kan hjelpe meg! Skal til gastroskopi etter hvert, venter på innkalling... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253857-mages%C3%A5rgastritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 På en gastroskopi vil de ta prøver med tanke på helicobacter pylori. Dersom denne finnes, vil du får to antibiotika-kurer samtidig med en Nexium-kur. Gastroskopien vil avsløre eventuelle sår, eller om det er anatomiske forhold som gjør at magesyre tilbakeskylles opp i spiserøret. Dersom du bruker Nexium i ukene før undersøkelsen, vil ikke alltid legene se det de er ute etter, så prøv å ha 2-3 uker uten Nexium før undersøkelsen. Vil ikke tro at rødheten du ser i halsen har noe med syreplagene å gjøre. Spør fastlegen din om en henvisning til øre-nese-hals lege dersom denne rødheten og smerten ikke forsvinner i løpet av ca. to uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253857-mages%C3%A5rgastritt/#findComment-2013236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.