Gjest Vil bli gravid snart Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei Jeg har veldig lyst til å bli gravid men er sykemeldt og klarer ikke arbeide enda. Vært sykemeldt i snart et halvt år.. Hva er mulighetene mine?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg tror ganske sikkert at sykemelding også kvalifiserer for penger i barselpermisjonen. Du må ha jobbet (eller vært sykemeldt, eller i forrige svangerskapspermisjon) i 6 av de siste 10 mnd. før barnet blir født. Det kan nok by på problemer dersom du må gå sykemeldt gjennom hele graviditeten, fordi man max kan være sykemeldt i ett år. Etter det går man over på rehabiliteringspenger hvis man ikke er i stand til å gå tilbake til jobb. Da får du ca 60& av lønnen, og rehab.penger er ikke noe som kvalifiserer for penger i barselpermisjonen. Du vil derfor kunne risikere å kun få engangsbeløpet. Et annet aspekt er jo at det vil være slitsomt å få ansvaret for et lite barn, ved siden av det som gjør at du er i sykemelding nå. Kan kanskje bli vel mye å hanskes med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alt er tiltak Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg tror ganske sikkert at sykemelding også kvalifiserer for penger i barselpermisjonen. Du må ha jobbet (eller vært sykemeldt, eller i forrige svangerskapspermisjon) i 6 av de siste 10 mnd. før barnet blir født. Det kan nok by på problemer dersom du må gå sykemeldt gjennom hele graviditeten, fordi man max kan være sykemeldt i ett år. Etter det går man over på rehabiliteringspenger hvis man ikke er i stand til å gå tilbake til jobb. Da får du ca 60& av lønnen, og rehab.penger er ikke noe som kvalifiserer for penger i barselpermisjonen. Du vil derfor kunne risikere å kun få engangsbeløpet. Et annet aspekt er jo at det vil være slitsomt å få ansvaret for et lite barn, ved siden av det som gjør at du er i sykemelding nå. Kan kanskje bli vel mye å hanskes med... Er det ikke mulig å gå over på yrkesrettet attføring før sykemeldings perioden går ut??Satsene er vel bedre der eller?? Jeg er istand til å hanskes med en unge selvom tror jeg.. Jeg og samboer er modne for det på en annen måte.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det ikke mulig å gå over på yrkesrettet attføring før sykemeldings perioden går ut??Satsene er vel bedre der eller?? Jeg er istand til å hanskes med en unge selvom tror jeg.. Jeg og samboer er modne for det på en annen måte.. Jeg kjenner ikke reglene rundt attføring, men tror ikke det heller kvalifiserer for svangerskapspermisjonspenger. Du må nesten undersøke nærmere, enten hos Trygdekontoret/NAV eller på nett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det ikke mulig å gå over på yrkesrettet attføring før sykemeldings perioden går ut??Satsene er vel bedre der eller?? Jeg er istand til å hanskes med en unge selvom tror jeg.. Jeg og samboer er modne for det på en annen måte.. Du får vel ikke svangerskapspermisjon på attføring? Jeg måtte jobbe fra minstemann var 6 uker, men det er 10 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.