Gjest -Huff og lell! Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Mannen min og jeg har vært gift i X antall år. Vi har felles økonomi...og nettbank... Han har full oversikt over min økonomi og alle mine uttak på kontoen. Han flytter penger som det passer seg og ved behov. Altså er han "bankmannen" hjemme hos oss. Jeg syns dette er greit.Jeg har ingen problemer med dette. Men jeg kan bli så forbanna inni meg selv for han "skjønner" ikke hvor pengene mine går hen. Når det nærmer seg slutten av måneden...og jeg har så lite igjen på kontoen og han har så mye (!) så FATTER han ikke hva jeg bruker pengene på! Jeg har blitt det sorte fåret siden jeg "bruker" så mye penger...og jeg bruker sjelden penger på meg selv! Alt går til familienes vel! Nå har jeg begynt å legge fram absolutt alle kvitteringer i en bunke på kjøkkenbenken... ?&%"*^% for jeg er drittlei av å bli mistenkeliggjort over å misbruke penger! Hva mener du om sånt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Forskjellen på kvinner og menn kommer vel fram også her, tenker jeg. Kan hende du og han har litt forskjellig syn på hva som er nødvendig. du sier du bruker det meste på familien, lite på deg selv. Det er sikkert greit for ham, men han synes vel at noe av det du bruker på familien er unødvendig? Og det er kanskje det også? Eller kanskje han ikke har like stor innsikt i hva som behøves som du har, ettersom det er du som står for handlingen? Uansett, dere trenger jo å komme til enighet og få forståelse for hverandres syn. Det at du legger fram kvitteringer, og kanskje også forklarer hvorfor ditt og datt er nødvendlig, vil nok hjelpe på situasjonen. En annen ting er at det er han som har oversikt på økonomien. Her i huset er det jeg som har det, og vet når de store regningene dukker opp. Du burde også skaffe deg oversikt, slik at du venter med enkelte kjøp til en mnd med mindre utgifter i stedet for å kjøpe ting når du ser behovet dukker opp. (Ja, jeg vet at enkelte ting kan man ikke vente med). I den forbindelsen er det jo også et spørsmål om du egentlig vet hvordan det står til med økonomien til enhver tid. Vet du hvor god råd dere egentlig har? Kanskje dere egentlig burde stramme inn livreima litt, og det er derfor han kommenterer? Ta en prat om dette i rolige former, hvor begge kan lære litt fra den andre når det gjelder disse tingene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har også felles økonomi og han følger med via nettbank, vi har en konto. Han har aldri nevnt at jeg bruker for mye, da sier han vi. Ellers handler vi stort sett sammen så han ser jo at det koster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Når du nå viser ham kvitteringene, får han nok mer forståelse for hva du bruker penger på. Jeg kan selv være forundret over hva alle pengene mine går til, men når jeg ser på kvitteringene, ser jeg jo at jeg sjelden bruker penger på unødvendige ting. Det koster å leve! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucy74 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg tok kjæresten min med på helgehandel, så gikk vi og kjøpte vinterdress til minsten, før jeg tok han med og kjøpte tur-strømper til hele familien. Har ikke hørt en lyd om penger etter det... Mannfolk tror av en eller annen grunn mat og hverdagsklær er gratis... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vi har ikke felles nettbank, men felles økonomi. Om mannen din har tilgang til dine konti så ser han jo også lett på kontoutskriften hva du har brukt penger på. Eller ihvertfall hvor du har brukt penger. Jeg ville ikke tatt meg bryet med å spare på alle kvitteringer, han burde jammen stole på deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hos oss er det han som står for unødvendige (hvis man kan kalle det det) kjøp. Jeg kjøper mat og klær. Vis ham kvitteringene, så tror jeg han skjønner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.