Gå til innhold

Blir jeg aldri bra igjen?


Berret

Anbefalte innlegg

Nå føler jeg meg virkelig oppgitt av både lege og psykolog. Har i det siste fått forståelse av at når du får "lov" å gå på xanor hver dag (2 mg) så er det liksom siste alternativ som prøves, og at det ikke er mer hjelp å hente fra helsevesenet. Er dette virkelig riktig? Etter 8 år med angst, og 3 år utenfor arbeidsliv er jeg i ferd med å miste håpet! Er bare 34 men føler meg som 50! Er xanor den store stygge ulven som sier at nå er det ikke håp for en pillefri hverdag igjen.For det er min drøm, et liv uten piller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved riktig behandling, skal Xanor være et "sistevalg" i behandling av panikklidelse. Dette fordi sannsynligheten for "å komme av igjen" er svært liten.

Når en står foran dette valget, må en med åpne øyne se at varig medisinering er et sannsynlig utfall.

Mer kan jeg ikke si. Det er mulig at dette blir varig, men det hender jo at sykdom utvikler seg i gunstig retning også. I noen grad vil det også være opp til deg. Hvor hardt arbeider du i psykoterapi? Hvor mye angst er du villig til å påta deg i eksponering osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...