Gjest Jentemamman Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei alle dere kloke hoder her, jeg har et problem.. Jeg skal gjenomgå en undersøkelse på sykehuset. (Gynekologisk) som jeg har skikkelig angst for. Det er så ille at jeg blir dårlig i magen bare jeg tenker på det.. og det er fortsatt flere dager til.. Jeg har tildligere, mens jeg bodde i utlandet, hatt veldig god erfaring med medisinen LORABENZ og TRIOZILAM ved tannlegebesøk (Trekke visdomstenner). Dette gjorde at jeg var helt avslappet og ikke nervøs i det hele tatt hverken før eller under inngrepet. (Vanligvis ville jeg vært kvalm og sannsynligvis svimt av av nervøsitet..) Det jeg lurer på er om det finnes noe tilsvarende i Norge? En medisin jeg kan ta en dose av kvelden i forveien slik at jeg sover godt, og bekymringsløst, og så en dose jeg kan ta før undersøkelsen/inngrepet. (Det innebærer prøvetakning) Jeg tenkte å be fastlegen om noe.. men hva skal jeg be om å få? Jeg tenker på dette hele tiden, og er veldig takknemlig for svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253912-hjelp-jeg-er-redd-for-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
missKrogh Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg vet ikke hva du eventuelt kan få her i landet, men ett eller annet kan du nok få. Ring dem du skal til eller fastlegen din og forklat situasjonen og jeg er sikker på at du får hjelp. Hos min tannlege kan jeg få Stesolid. Bare til eksempel. Lykke til. Og forresten, mange ganger gruer man seg helt forgjeves 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253912-hjelp-jeg-er-redd-for-legen/#findComment-2009845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentemamman Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg vet ikke hva du eventuelt kan få her i landet, men ett eller annet kan du nok få. Ring dem du skal til eller fastlegen din og forklat situasjonen og jeg er sikker på at du får hjelp. Hos min tannlege kan jeg få Stesolid. Bare til eksempel. Lykke til. Og forresten, mange ganger gruer man seg helt forgjeves hei, tusen takk for svar. Vet du hvor mange mg du tar? Jeg fikk Sobril hos fastleget min etter at jeg forklarte situasjonen. Men på pakken står det bare "EN TABLETT ETTER BEHOV" .. jeg vet jo ikke hvordan de virker.. Prøvde å ta 1 tablett nå for en time siden, og jeg kjenner nesten ingenting.. (Vil gjerne bli sløvere enn at jeg greier å skrive på denne maskinen!) Tablettene er 10mg. Kan man ta 2 om gangen? Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253912-hjelp-jeg-er-redd-for-legen/#findComment-2012690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er det bare meg...? Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hei, tusen takk for svar. Vet du hvor mange mg du tar? Jeg fikk Sobril hos fastleget min etter at jeg forklarte situasjonen. Men på pakken står det bare "EN TABLETT ETTER BEHOV" .. jeg vet jo ikke hvordan de virker.. Prøvde å ta 1 tablett nå for en time siden, og jeg kjenner nesten ingenting.. (Vil gjerne bli sløvere enn at jeg greier å skrive på denne maskinen!) Tablettene er 10mg. Kan man ta 2 om gangen? Noen som vet? Hei, Sobril gjør deg ikke sløv... Du blir ikke dopet i den forstand. Du vil eventuelt føle deg noe trett/døsig. Ellers virker den beroligende og noe muskelavslappende. Jeg har tatt opptil 30 mg Sobril i situasjoner hvor jeg har hatt ekstrem angst. Trenger selv minst 15 mg i angstfylte situasjoner. Jeg vet ikke hva anbefalt max-dose er, men du kan trygt ta 20-30 mg (med forbehold om at jeg ikke kjenner til din helse/interaksjoner med eventuelle andre medisiner). Du bør kanskje prøve ut en evnt. høyere dose på forhånd (slik du allerede har gjort med 10 mg). Folk reagerer jo forskjellig. Har lest her på siden at Sobril virker best rundt 1 1/2 time etter inntak. Det kan etter min erfaring stemme. Du bør derfor ta tabletten(e) minst 1 time før undersøkelsen. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253912-hjelp-jeg-er-redd-for-legen/#findComment-2012745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentemamman Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei, Sobril gjør deg ikke sløv... Du blir ikke dopet i den forstand. Du vil eventuelt føle deg noe trett/døsig. Ellers virker den beroligende og noe muskelavslappende. Jeg har tatt opptil 30 mg Sobril i situasjoner hvor jeg har hatt ekstrem angst. Trenger selv minst 15 mg i angstfylte situasjoner. Jeg vet ikke hva anbefalt max-dose er, men du kan trygt ta 20-30 mg (med forbehold om at jeg ikke kjenner til din helse/interaksjoner med eventuelle andre medisiner). Du bør kanskje prøve ut en evnt. høyere dose på forhånd (slik du allerede har gjort med 10 mg). Folk reagerer jo forskjellig. Har lest her på siden at Sobril virker best rundt 1 1/2 time etter inntak. Det kan etter min erfaring stemme. Du bør derfor ta tabletten(e) minst 1 time før undersøkelsen. Lykke til!! tusen tusen takk! Er ellers frisk og tar ikke andre medisiner.Så da skal jeg nok øke dosen ja. Er bare så utrolig pinglete i slike situasjoner... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253912-hjelp-jeg-er-redd-for-legen/#findComment-2012754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.