Gå til innhold

Hardingfele låter grusomt

keinstein

Anbefalte innlegg

syns jeg.

Det er greit med kultur, men utøverne kunne da ha respekt for folks velbefinnende?

Jeg har en følsom hørsel og en lav toleranse for skjærende høye lyder.

Sekkepipe er forferdelig å høre på, selv om det er kulturelt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hardingfele er knalltøfft. Det er folkemusikkens rock'n'roll-instrument. Men det har mye å si hva som spilles, og hvem som spiller.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillekaninen

Hardingfele er knalltøfft. Det er folkemusikkens rock'n'roll-instrument. Men det har mye å si hva som spilles, og hvem som spiller.

Har du eksempler på positive lydopplevelser med nevnte instrument? Gruppe/låt?

På forhånd takk.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eksempler på positive lydopplevelser med nevnte instrument? Gruppe/låt?

På forhånd takk.

Valkyrien All-Stars (de var på kjempesjansen, tilfeldigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du er følsom for skjærende lyder, er det grunnen til at du kvittet deg med et visst antall x-koner?

;o)

Hylende og skjærende latter til frokost er ikke motiverende for resten av arbeidsdagen, derfor kan det slite på samlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillekaninen

Hylende og skjærende latter til frokost er ikke motiverende for resten av arbeidsdagen, derfor kan det slite på samlivet.

Forståelig. Hva lo de slik _av_ som regel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. I min barndom gikk meg og ei venninne til en eldre nabo for å høre han spille på fela si. Vi lo så vi grein mens han spilte, prøvde så godt vi kunne å skjule det :) Fele kan være fint sammen med andre instrumenter, men ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...