Gjest leif vidars Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har en Sony Ericsson W800i som ble kjøpt i midten av august i fjor. Jeg er alltid forsiktig med mine mobiler, men til tross for dette så begynte joysticken å fuske i februar/mars. Da jeg kom til mai så fungerte sticken ikke i det hele tatt, og mobilen ble sendt til service. Jeg fikk den tilbake og den fungerte som den skulle. Han i butikken mente at det var en svakhet på denne modellen pga at sticken lå for høyt, og at dette var grunnen til at den ble skadet. Nå i høst begynte den å fuske igjen, og den ble sendt inn på service. Jeg fikk beskjed om at garantien var utgått, men at de skulle sende den inn pga reklamasjon på tidligere utbedring. Jeg hørte ikke mer fra forretningen for jeg i dag, 3 uker etter tok kontakt for å høre hvor telefonen ble av. Jeg ble da fortalt at den avventet en reperasjon og at den kom til å koste meg 390,- da garantien var utgått. Dersom jeg ikke ville reparere så måtte jeg bekoste 290,- for undersøkelsen av den. Jeg har en kamerat som har SE 750 som har akkurat samme problem, også hans var gått over garantifristen. Han har samtidlig hatt telefonen inne til service, også for andre gang. Han fikk beskjed om at det var en svakhet på telefonen som ikke lot seg reparere, og i stedenfor fikk han en ny telefon!! Jeg spurte forretningen om ikke 2 års garanti gjelder, men fikk i svar at det er ett år garanti, og to års rekamasjonsfrist!?! Hva hadde du gjort i denne saken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 egentlig så er det vel 2 års garanti.. men butikkene sier 1år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du er sikret av forbrukerkjøpsloven, selv om mobilbransjen ikke er så begeistret for dette. De prøver stadig å lure folk til å tro at man har dårligere rettigheter enn hva man faktisk har. Kontakt Forbrukerrådet dersom du ikke når fram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 egentlig så er det vel 2 års garanti.. men butikkene sier 1år... Men de har ikke lov til å gi dårligere vilkår enn hva som står i loven. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Men de har ikke lov til å gi dårligere vilkår enn hva som står i loven. nei, sant.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sakset fra Forbrukerportalen: "En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister." Nemlig. Smell forbrukerkjøpsloven i disken til dem og fortell dem at de har å rette seg etter norsk lov ellers melder du dem inn til forbrukerrådet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Og dette er ikke reklamasjon, mener de? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg vet ikke stort om rettighetene dine, men jeg vil bare legge til at jeg også har en w800i, hvor det i perioder fungerer dårlig å bevege joysticken oppover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.