Gå til innhold

Feil på mobil

Gjest leif vidars

Anbefalte innlegg

Gjest leif vidars

Har en Sony Ericsson W800i som ble kjøpt i midten av august i fjor. Jeg er alltid forsiktig med mine mobiler, men til tross for dette så begynte joysticken å fuske i februar/mars. Da jeg kom til mai så fungerte sticken ikke i det hele tatt, og mobilen ble sendt til service. Jeg fikk den tilbake og den fungerte som den skulle. Han i butikken mente at det var en svakhet på denne modellen pga at sticken lå for høyt, og at dette var grunnen til at den ble skadet.

Nå i høst begynte den å fuske igjen, og den ble sendt inn på service. Jeg fikk beskjed om at garantien var utgått, men at de skulle sende den inn pga reklamasjon på tidligere utbedring.

Jeg hørte ikke mer fra forretningen for jeg i dag, 3 uker etter tok kontakt for å høre hvor telefonen ble av. Jeg ble da fortalt at den avventet en reperasjon og at den kom til å koste meg 390,- da garantien var utgått. Dersom jeg ikke ville reparere så måtte jeg bekoste 290,- for undersøkelsen av den.

Jeg har en kamerat som har SE 750 som har akkurat samme problem, også hans var gått over garantifristen. Han har samtidlig hatt telefonen inne til service, også for andre gang. Han fikk beskjed om at det var en svakhet på telefonen som ikke lot seg reparere, og i stedenfor fikk han en ny telefon!!

Jeg spurte forretningen om ikke 2 års garanti gjelder, men fikk i svar at det er ett år garanti, og to års rekamasjonsfrist!?!

Hva hadde du gjort i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikret av forbrukerkjøpsloven, selv om mobilbransjen ikke er så begeistret for dette. De prøver stadig å lure folk til å tro at man har dårligere rettigheter enn hva man faktisk har.

Kontakt Forbrukerrådet dersom du ikke når fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Forbrukerportalen:

"En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister."

Nemlig. Smell forbrukerkjøpsloven i disken til dem og fortell dem at de har å rette seg etter norsk lov ellers melder du dem inn til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg vet ikke stort om rettighetene dine, men jeg vil bare legge til at jeg også har en w800i, hvor det i perioder fungerer dårlig å bevege joysticken oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...