smurf78 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kjøpte ny mobil for ikke så lenge siden, men siden det var masse feil på den leverte jeg den på service sammen med komplett liste over alle feil. Fikk den tilbake etter 2 uker, men bare en av de 6 feilene var fiksa. Ergo leverte jeg den inn igjen på service dagen etter. Nå venter jeg på den. Elkjøp har en policy om at mobilen må ha vært til reparasjon 3 ganger før jeg kan heve kjøpet/bytte til ny telefon. Men han sa at jeg kunne heve kjøpet hvis den fortsatt ikke funker når jeg får den tilbake nå. Mulig han har misforstått. Men det jeg lurer på er: Med telefonen bandt jeg meg 12 mnd til Tele2. Hvis det viser seg at det bare er feil på telefonen har jeg vel krav på en ny og ikke bare heve kjøpet? Hva hvis jeg får en ny og det er samme problem på den (har lest at det er mye problemer med akkurat min modell). Og jeg tilslutt ikke ser noen annen utvei enn å heve kjøpet. Kan jeg heve mobilabonnementet også da? Ellers sitter jeg igjen med 10 mnd binding på en telefon jeg ikke lenger har. Har jeg noen rettigheter hvis dette skulle skje? Hva med å få en tilsvarende modell som funker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 "Ellers sitter jeg igjen med 10 mnd binding på en telefon jeg ikke lenger har." Er vel ikke helt uvanlig det der. Rygga på min telefon som jeg hadde kjøpt med binding for litt over to uker sida, da hadde jeg knapt hatt den litt over ei uke. Død telefon og ett år binding. Jadda! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tele2 kunde Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du kan vel bytte til en helt annen telefontype hvis du vil det, som også er bundet til Tele2. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 "Elkjøp har en policy om at mobilen må ha vært til reparasjon 3 ganger før jeg kan heve kjøpet/bytte til ny telefon." Da kan du smelle forbrukerkjøpsloven i disken til dem og fortelle dem at de tar feil! De kan kreve at du får reparert den 2 ganger for _samme_ feil, men etter det har du rett på å få hevet kjøpet. Nemlig. Så dersom Elkjøp hevder at de operer med 3 ganger så meld dem inn for forbrukerrådet med en gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Du kan vel bytte til en helt annen telefontype hvis du vil det, som også er bundet til Tele2. Ja men da må jeg jo kjøpe en telefon kontant og det er dyrt. Var derfor jeg kjøpte med abonnement. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 "Elkjøp har en policy om at mobilen må ha vært til reparasjon 3 ganger før jeg kan heve kjøpet/bytte til ny telefon." Da kan du smelle forbrukerkjøpsloven i disken til dem og fortelle dem at de tar feil! De kan kreve at du får reparert den 2 ganger for _samme_ feil, men etter det har du rett på å få hevet kjøpet. Nemlig. Så dersom Elkjøp hevder at de operer med 3 ganger så meld dem inn for forbrukerrådet med en gang! Ok tror de sa feil til meg for fyren bak kassa sa jeg kunne bytte den hvis den fortsatt ikke funka når den kom tilbake nå. Men jeg kan vel få en ny telefon istedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 "Ellers sitter jeg igjen med 10 mnd binding på en telefon jeg ikke lenger har." Er vel ikke helt uvanlig det der. Rygga på min telefon som jeg hadde kjøpt med binding for litt over to uker sida, da hadde jeg knapt hatt den litt over ei uke. Død telefon og ett år binding. Jadda! Forskjellen på oss er at min telefon ikke er ødelagt. Den er helt ny. Så hvis det jeg nevnte skjer syns jeg selskapene har et visst ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ok tror de sa feil til meg for fyren bak kassa sa jeg kunne bytte den hvis den fortsatt ikke funka når den kom tilbake nå. Men jeg kan vel få en ny telefon istedet? Såvidt jeg vet har du rett til å få hevet kjøpet dersom tingen ikke lar seg reparere etter 2 forsøk på samme feil. Ergo har du rett på å få pengene tilbake, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tele2 kunde Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ja men da må jeg jo kjøpe en telefon kontant og det er dyrt. Var derfor jeg kjøpte med abonnement. Nei, du bare tar ut en annen telefon, så må Elkjøp ordne resten med å overføre det abb. du allerede har. Du har også krav på å få pengene tilbake. (Broren min fikk det for et par måneder siden) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Nei, du bare tar ut en annen telefon, så må Elkjøp ordne resten med å overføre det abb. du allerede har. Du har også krav på å få pengene tilbake. (Broren min fikk det for et par måneder siden) Så du mener jeg kan plukke ut en telefon til tilsvarende pris med Tele2 abonnement (dvs. til 200 kr, for det var det jeg betalte for telefonen). Så overfører de abonnementet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tele2 kunde Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Så du mener jeg kan plukke ut en telefon til tilsvarende pris med Tele2 abonnement (dvs. til 200 kr, for det var det jeg betalte for telefonen). Så overfører de abonnementet? Jeg kan ikke si at jeg er 100% sikker, men det høres jo mest naturlig ut, det er jo ikke din feil at det er noe galt med telefonen. Vi fikk byttet tlf via nettsidene til tele2, de overførte bare det gml abb til den nye telefonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Forskjellen på oss er at min telefon ikke er ødelagt. Den er helt ny. Så hvis det jeg nevnte skjer syns jeg selskapene har et visst ansvar. Sant nok, men er det noe de kan så er det jo å fraskrive seg ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Jeg kan ikke si at jeg er 100% sikker, men det høres jo mest naturlig ut, det er jo ikke din feil at det er noe galt med telefonen. Vi fikk byttet tlf via nettsidene til tele2, de overførte bare det gml abb til den nye telefonen. Men altså. Fikk dere bytta til en ny telefon som hadde abonnement? Hvis jeg får hevet kjøpet får jeg bare igjen 200 kr for telefonen. Får jo ingen ny telefon for den prisen. Men kan jeg da velge meg ut en ny telefon som koster 200 kr INKL. tele2 abonnement. Og at de da erstatter mitt nye abonnement med det gamle? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.