Gjest AveM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er vanlig å ringe på eller gi andre signaler på at man er på vei inn? En bekjent av oss står plutselig i stua. Da har han oversett dørklokka og i tillegg gått inn stuadøra. To sjanser har han til å gi beskjed om at han er på vei. Dette skjer omtrent halvparten av gangene han kommer til oss. Litt irriterende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sånn er huseieren vår også. Han bor i etasjen over oss i en tomannsbolig. Han pleier å gå inn inngangsdøra med et kjempeblid "hei, hei!" Det er vanskelig å vite helt hva man skal si. En gang huseieren hadde vært inne her, så sa han at han kom tilbake litt senere med noe (han drev og reparerte noen greier), og da sa jeg at jada, helt greit, men bank, så skvetter jeg ikke himmelhøyt. Jeg sa det litt humoristisk. Så nå har han begynt å banke på rett etter at han åpner døra. Det er ganske irriterende, men som sagt vanskelig å vite hva man skal si uten å bli veldig uvenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du prøvd å nevne det for ham, at du/dere setter pris på at han bruker ringeklokka? Jeg ville i alle fall blitt forbanna om jeg var i dine sko. Ville absolutt ikke likt om jeg plutselig ble "overrumplet" av andre folk i huset enn de jeg har oversikt over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Lås døra! Og ja, det er uhøflig. Ikke litt, men myyyye uhøflig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Min svigerfar kan drive på slik. Irriterer meg veldig. Håper han en dag får sjokkopplevelsen av å ferske oss mid på stuegulvet!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du prøvd å nevne det for ham, at du/dere setter pris på at han bruker ringeklokka? Jeg ville i alle fall blitt forbanna om jeg var i dine sko. Ville absolutt ikke likt om jeg plutselig ble "overrumplet" av andre folk i huset enn de jeg har oversikt over. Jeg har aldri sagt noe, men en gang hoppet jeg til da han plutselig sto der. Rart han ikke tok hintet da.. Han er veldig kjekk ellers, så vil si det på en skånsom måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sånn er huseieren vår også. Han bor i etasjen over oss i en tomannsbolig. Han pleier å gå inn inngangsdøra med et kjempeblid "hei, hei!" Det er vanskelig å vite helt hva man skal si. En gang huseieren hadde vært inne her, så sa han at han kom tilbake litt senere med noe (han drev og reparerte noen greier), og da sa jeg at jada, helt greit, men bank, så skvetter jeg ikke himmelhøyt. Jeg sa det litt humoristisk. Så nå har han begynt å banke på rett etter at han åpner døra. Det er ganske irriterende, men som sagt vanskelig å vite hva man skal si uten å bli veldig uvenner. Nei, det er ikke så lett å si noe sånt. Til unger kanskje, men voksne burde jo vite bedre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Lås døra! Og ja, det er uhøflig. Ikke litt, men myyyye uhøflig. Jeg kan låse døra de gangene jeg vet han er på vei. Sånn utenom det er det upraktisk med låst dør, når ungene går inn og ut hele dagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har aldri sagt noe, men en gang hoppet jeg til da han plutselig sto der. Rart han ikke tok hintet da.. Han er veldig kjekk ellers, så vil si det på en skånsom måte. Menn tar per definisjon ikke hint... hehe Lykke til, jeg skjønner det ikke er enkelt. Men det er han som er uhøflig, og som må tåle å få beskjed om hvordan dere vil ha det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Min svigerfar kan drive på slik. Irriterer meg veldig. Håper han en dag får sjokkopplevelsen av å ferske oss mid på stuegulvet!!! Hehe.. Det ville vært pinlig for han. Det er jo faktisk sånne ting man kan risikere å se når man ikke gir en lyd før man stormer inn døra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har sagt fra til de som har gjort det hos oss. "Herregud, flaks at jeg ikke gikk rundt her naken, du må jo si fra at du kommer, enten på sms eller ringeklokka!" også ler jeg litt... Stort sett så vet jeg om at folk skal komme på besøk for de sender alltid melding først og spør om det er greit, og da syns jeg det er helt ok at de går inn. Men de banker allikevel forsiktig på inne-døra fra yttergangen og inn da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hehe.. Det ville vært pinlig for han. Det er jo faktisk sånne ting man kan risikere å se når man ikke gir en lyd før man stormer inn døra. ;-) Nettopp! Vi burde bare slutte å ta hensyn til det, det er jo bakvendt at de som bryter normene skal beskyttes. Nei, la dem få seg et støkk så de kjenner skamrødmen bre seg helt bak øra. Gjerne med litt effekter og stash... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg låser døra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er uhøflig. For alt fyren vet kunne du og sambo/ektefelle/postmannen kjørt en stående 69 inntil kjøleskapet. Lås døra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har sagt fra til de som har gjort det hos oss. "Herregud, flaks at jeg ikke gikk rundt her naken, du må jo si fra at du kommer, enten på sms eller ringeklokka!" også ler jeg litt... Stort sett så vet jeg om at folk skal komme på besøk for de sender alltid melding først og spør om det er greit, og da syns jeg det er helt ok at de går inn. Men de banker allikevel forsiktig på inne-døra fra yttergangen og inn da... Jeg klarer bare ikke å si ting så uanstrengt og rett ut, når jeg blir irritert. Derfor holder jeg munn og virker sikkert litt mutt. Skal øve meg på å bare si det. Uten at irritasjonen ligger utenpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Man ringer på UANSETT. Hos nærmeste familie ringer jeg på og går så rett inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vennen din mangler sosiale antenner. Det er helt klart uhøflig å bare gå rett inn til noen. Jeg har bare opplevd det en gang, og da var det nabogutten på 7 som plutselig kom vandrende inn på badet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ;-) Nettopp! Vi burde bare slutte å ta hensyn til det, det er jo bakvendt at de som bryter normene skal beskyttes. Nei, la dem få seg et støkk så de kjenner skamrødmen bre seg helt bak øra. Gjerne med litt effekter og stash... Far til kameraten min hørte en gang at det kom gurglelyder fra kjøkkenet til husverten. De leide husrom den gangen. Han lukket opp døra forsiktig og så at kona til husverten lå på ryggen på kjøkkenbordet mens mannen hadde et godt strupetak på henne. Faren til kameraten tok en vedstubbe og snek seg helt innpå og tenkte å slå den i skallen på mannen, da først så han hva de holdt på med......gjett om han listet seg forsiktig ut igjen:-) Han lurte i alle år på om de hadde sett han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ;-) Nettopp! Vi burde bare slutte å ta hensyn til det, det er jo bakvendt at de som bryter normene skal beskyttes. Nei, la dem få seg et støkk så de kjenner skamrødmen bre seg helt bak øra. Gjerne med litt effekter og stash... Far til kameraten min hørte en gang at det kom gurglelyder fra kjøkkenet til husverten. De leide husrom den gangen. Han lukket opp døra forsiktig og så at kona til husverten lå på ryggen på kjøkkenbordet mens mannen hadde et godt strupetak på henne. Faren til kameraten tok en vedstubbe og snek seg helt innpå og tenkte å slå den i skallen på mannen, da først så han hva de holdt på med......gjett om han listet seg forsiktig ut igjen:-) Han lurte i alle år på om de hadde sett han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GoodTimes Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Til og med den voksne datteren min, som ikke bor hjemme mer, ringer på før hun låser seg inn. Det er ikke noe vi har bedt henne om, hun bare gjør det. Fint, syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.