Gå til innhold

"det er jo ikke rart at du har vondt under sex "(Langt)


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå er det fire måneder siden fødselen, og i dag hadde jeg den første gynekologiske undersøkelsen etter fødselen.

Fastlegen min gadd ikke å undersøke meg på 6-ukers kontrollen. Hun mente at så lenge jeg ikke hadde smerter til vanlig, så var det ikke noe vits... Hun henviste meg til gynekolog for å få satt inn hormonspiral fordi hun selv ikke var så flink til dette. Og hun mente at han kunne ta den den gynekologiske undersøkelsen i samme slengen.

Jeg fikk ikke somlet meg til å bestille time før nå, og i dag har jeg satt inn hormonspiral.

Jeg har ennå smerter ved samleie, og har kun klart å gjennomføre et par ganger. Og nå vet jeg hvorfor! Legen kikker og sier at "det er jo ikke rart at du har vondt"!

Han mener at jeg er snurpet sammen og at det er sikkelig dårlig håndtverk og at jordmoren har gjordt en dårlig jobb...

I tillegg så har jeg fått en rift i livmormunnen etter en ekstrem rask åpning under fødselen. (Gikk fra 4 til 10 cm på tre kvarter...)

Da han skulle sette inn hormonspiralen så var det UTROLIG vondt - så ille at jeg begynte å gråte, og svettet over hele kroppen!

Han sa at arrvev etter konisering (fjernet noe av livmorhalsen for 10 år siden.) og riften i livmorhalsen gjorde det ekstra vondt for meg. Jeg var helt i sjokk, for alle jeg har snakket med har sagt at det ikke var vondt å sette inn spiralen.

Men han trøstet meg at tiden ville lege meg, og etter et par måneder (!) til, så vil det bedre seg.

I dag er jeg trist og lei meg fordi jeg føler at jeg har fått ødelagt sexliv og jeg føler at jeg ikke har blitt tatt alvorlig før i dag.

Har fått skrevet ut østrogen stikkpiller som skal hjelpe på helingsprosessen, men egentlig er det bare tid som hjelper.

Noen som har noen trøstende ord og erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

hei lille venn!

stakkers deg,god bedring ,håper det blir fort bedre.

kansje du kan søke om pasientskadeerstattning?

Jeg tror ikke at det er alvorlig nok til å klage.

Som legen sa: "du er jo ikke mishandlet, bare utsatt for dårlig håndtverk"....

Men kjipt å føle seg som ei vaskefille nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...