Gå til innhold

Skritt-telling

Lillemus

Anbefalte innlegg

Man bør gå 10.000 skritt om dagen er det ikke sånn? Vel, nå er klokka 9:45 og jeg har gått 2750 skritt og det har vært en helt gjennomsnittlig og vanlig morgen - 10.000 skritt om dagen kan da ikke være noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lissi1365380351

Du får jo se da,i aften hvor mange du har gått.

Har hørt at 10.000 skal være hardt nok å komme igjennom hver dag hele uken.

Greit nok idag og andre ukedager,men hva med helger og fridager?

Har lyst på en så¨nn skritt -teller sjøl eg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Spørs jo helt hva slag jobb man har det da.

Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg stort sett gått et sted mellom 4 - 5000 skritt, og da er jeg kun halvveis. Så da må jeg legge ut på en god tur for å komme opp i 10000 skritt.

Stort sett går det greit, men er jeg alene hjemme med 5-åringen, så får jeg jo ikke gått tur. Og alene med han er jeg jo et par-tre kvelder i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag vet jeg at jeg kommer til å gå litt mer enn vanlig så jeg er spent på hva den viser i kveld ja. :o)

Første dagen jeg bruker den skjønner du så det er fremdeles nytt og morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt hva slag jobb man har det da.

Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg stort sett gått et sted mellom 4 - 5000 skritt, og da er jeg kun halvveis. Så da må jeg legge ut på en god tur for å komme opp i 10000 skritt.

Stort sett går det greit, men er jeg alene hjemme med 5-åringen, så får jeg jo ikke gått tur. Og alene med han er jeg jo et par-tre kvelder i uka.

Jeg går en del på jobben noen dager, andre dager er det mer sitting på ræva ja... *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Min kjære kollega - som sitter i rullestol - fikk nettopp vervepremie fra fagforeninga si: EN skritt-teller! Han holdt på å dette av stolen av latter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten digresjon: Min kjære kollega - som sitter i rullestol - fikk nettopp vervepremie fra fagforeninga si: EN skritt-teller! Han holdt på å dette av stolen av latter :-)

*Ler godt* Bra han hadde selvironi da! Noen kunne jo sikkert blitt dypt såra. :o)

Kanskje den kan monteres på rullestolhjulene og telle antal omdreininger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en billig på apoteket, men oppdaget at den stadig teller flere skritt enn jeg går. Den virker litt "løs" så av og til teller den på både opp- og nedtur, og også hvis man hoster mye.

Ikke for å ta fra deg gleden altså ;-) men har du sjekket at den teller riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler godt* Bra han hadde selvironi da! Noen kunne jo sikkert blitt dypt såra. :o)

Kanskje den kan monteres på rullestolhjulene og telle antal omdreininger?

Hehe, tvilsomt om den funker på rullestolen. Da er det nok mer sannsynlig at en sånn sykkelcomputer kunne funke.

Men enig i at det er bra å kunne ta sånt med humor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får bytte den i en sykkelcomputer som Gemini foreslår. Jeg har en jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på 1713. Målet mitt hver dag er 8000. Klarer ikke 10.000. Men jeg oppdaget i går at den ikke er helt i god form. Når jeg gikk en tur så telte den ikke alle skrittene jeg tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger og fridager er enklere for meg ettersom jeg har en stillesittende jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg kjøpte en billig på apoteket, men oppdaget at den stadig teller flere skritt enn jeg går. Den virker litt "løs" så av og til teller den på både opp- og nedtur, og også hvis man hoster mye.

Ikke for å ta fra deg gleden altså ;-) men har du sjekket at den teller riktig?

Det samme gjør den jeg kjøpte hos LHL.

Også teller den når jeg sitter i bilen og kjører på jobb. Samme gjorde den når jeg satt på kontoret og ristet litt på benet.

Så jeg gikk og kjøpte en bedre (og dyrere) i en sportsforretning. Så antall skritt gikk drastisk ned fra den gamle til den nye skritt-telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er overrasket selv. Kjøpte skritteller for en uke siden, og har vært over 10000 skritt hver dag. Og det bare ved å gå som jeg alltid har gått.

Kjøpte den som ble kåret til best i test av Tv2 Hjelper Deg, og den skal visst være presis. Trodde det skulle bli vanskelig å nå 10000, men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldigvis aktiv på jobben. Jeg sitter mye og har store problemer med å komme opp i 8000 skritt pr. dag, da må jeg virkelig jobbe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tv2 hjelper deg

Er overrasket selv. Kjøpte skritteller for en uke siden, og har vært over 10000 skritt hver dag. Og det bare ved å gå som jeg alltid har gått.

Kjøpte den som ble kåret til best i test av Tv2 Hjelper Deg, og den skal visst være presis. Trodde det skulle bli vanskelig å nå 10000, men nei.

En må teste den som var best i test også før en setter igang, det er knapper en må justere på for at den skal telle korrekt. Kanskje din teller for mye ?

Først må en stille inn vekt, ca lengde på skrittene osv osv.

Så skal du gå 100 skritt, å telle selv for så å sjekke om den virkelig har telt 100 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldigvis aktiv på jobben. Jeg sitter mye og har store problemer med å komme opp i 8000 skritt pr. dag, da må jeg virkelig jobbe for det.

Har gått 5361 skritt så langt i dag (kl. 12:25) og vet jeg skal gå en god del mer i dag - artig dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må teste den som var best i test også før en setter igang, det er knapper en må justere på for at den skal telle korrekt. Kanskje din teller for mye ?

Først må en stille inn vekt, ca lengde på skrittene osv osv.

Så skal du gå 100 skritt, å telle selv for så å sjekke om den virkelig har telt 100 skritt.

Har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe problem.

Selv jeg som sitter på en kontorstol 4 timer hver dag, greide fint å komme over 20.000 på en dag.

Uansett hvor late dager jeg hadde, så greide jeg faktisk ikke å komme ned i 10.000.

10.000 er ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst voldsomt skrytete det førsta svaret mitt.

La meg legge til at dette var tidlig om høsten før det ble kaldt ute.

Jeg hadde ikke kommet over 20.000 nå nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...