Gjest Ja det er dette jeg faktisk mener Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Endelig. Etter 3 år i psykiatrien har jeg endelig forstått at jeg ikke passer inn i noen diagnose. Disse diagnosene mener jeg er litt gammeldagse... greit nok, noen ER rett og slett bare deprimerte, og da passer det vel.. men for mange mange er problemene så innviklet at det ikke går å plassere en inn i noen bås... Jeg føler i alle fall at jeg har det slik / er slik, og håper inderlig ikke noen behandler jeg har prøver å presse meg mer inn i noen fremmed diagnose. Nei til diagnoser i psykiatrien! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Mange forskjellige tilstander krever veldig forskjellige medisiner. Så dersom en person har Bipolar, skal han ikke ha kun et ssri, da han lett kan bli manisk. Diagnoser er nyttige, da man kan bli dårligere, hvis man mottar behandling for en annen lidelse enn det man har. Feks megselv ble dårligere når jeg ble behandlet med bare en ssri. Da jeg mest sannsynlig er schizofren, fyret ssri opp de psykoselignende symptomene. Så det er veldig greit å ha en diagnose. Mange har selvfølgelig mange tvetydige symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja det er dette jeg faktisk mener Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Mange forskjellige tilstander krever veldig forskjellige medisiner. Så dersom en person har Bipolar, skal han ikke ha kun et ssri, da han lett kan bli manisk. Diagnoser er nyttige, da man kan bli dårligere, hvis man mottar behandling for en annen lidelse enn det man har. Feks megselv ble dårligere når jeg ble behandlet med bare en ssri. Da jeg mest sannsynlig er schizofren, fyret ssri opp de psykoselignende symptomene. Så det er veldig greit å ha en diagnose. Mange har selvfølgelig mange tvetydige symptomer. Jeg mener ikke at man ikke skal ha beskrivelser av pasientens sykdom... det er bare den idiotiske diagnosesformen jeg ikke syns virker så fornuftig... Det er jo feks mange ulike schizofrenier ikke sant, noen er kanskje blitt så friske at de kanskje ikke trenger medisiner engang... det sier jo ikke diagnosen noe som helst om 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issska Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 uten diagnose hadde jeg vært død innen 4 år. ja til diagnose og ja til medisiner mot diagnosen såfremt det er rett diagnose. en kan ha sykdommer selv om det regnes som en psykisk sykdom. skal en slutte med å diagnostisere somtatiske sykdommer også eller? kreft, diabetes, hjertefeil, epilepsi... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mechilah Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det er iallefall lettere å finne rett somatisk diagnose enn psykisk diagnose.... Jeg tror diagnoser er bra,det er greit å vite hva som feiler en,slik at man kan gjøre noe med det,men mange er nok feildiagnostisert..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.