eli21 Skrevet 21. april 2001 Del Skrevet 21. april 2001 Hei jeg er ei jente på 20 som fikk et skikkelig utslett på høyre side av halsen i påskeferien. Jeg ble skikkelig bekymret selv, fordi jeg tidligere har tatt en hiv test (som var negativ) men nå begynner jeg å koble sammen symptomer og tror at legen på laboratoriet kanskje har tatt feil av min blodprøve. Kjæresten min sa han trodde det var fordi jeg hadde blitt varm etter en lang skitur vi var på så at klærne hadde gnaget litt, eller at det var påskesolen som var sterk. Jeg tør ikke nevne det som jeg tror, at huden min er blitt ømfintlig nå fordi kroppen begynner å merke at den er infisert av det viruset. Hovne lymfekjertler fikk jeg også etter påskeferien, så jeg knytter da liksom disse tingene opp mot hiv'en. Kan nevne til slutt at jeg er allergisk mot nikkel, men hadde ikke noe slags metaller på meg på mange dager på fjellet i påska. Fikk også en liten forkjølelse etter ferien. Det jeg synes var litt ekstra rart var at jeg fikk et utslett på håndleddet der jeg har fått utslett etter klokken før, da jeg fikk det på halsen, men jeg lover at det er lenge siden jeg har hatt noe slags metall inntil kroppen. Nå vil jeg ikke finne flere symptomer på hiv!! Utslettet er snart borte nå, men det klør fortsatt. Jeg er veldig takknemlig for svar.(Det gikk mer enn 6 mnd. før j tok testen, så det skulle være greit, men hva om legen har tatt feil av prøven min eller skrevet feil resultat?? Kan ikke det skje?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25435-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Kjære eli21 Alle laboratorier er veldig nøye med ikke å forveksle blodprøver, selvfølgelig kan det alltid skje feil, men heldigvis er det sjelden. Så jeg synes du skal slå deg til ro med at HIV-testen din var negativ. Utslett og hovne kjertler er veldig vanlig og jeg er enig med kjæresten din - det er aller mest sannsynlig at utslettet kom i forbindelse med varme og sterk sol. At det kan komme nye utslett på steder hvor du har hatt allergisk utslett tidligere er ikke så rart. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro med dette synes jeg du skal ta en ny HIV-rtest, bare for å få fred. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25435-bekymret/#findComment-105651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.