tina t Skrevet 21. april 2001 Skrevet 21. april 2001 Hei. Jeg lurer på hva det er? Har kronisk forstoppelse p.g.a medisiner. Er det noe man bør ta/bruke? Isåfall hvordan. Takker for svar. mvh.Tina. 0 Siter
Gjest Higgins Skrevet 22. april 2001 Skrevet 22. april 2001 Søk på `forstoppelse` på rødlinja oppe til høyre, og du vil nok finne mange tips! 0 Siter
tina t Skrevet 22. april 2001 Forfatter Skrevet 22. april 2001 Higgins skrev (På 22.4.2001 den 11.11): Søk på `forstoppelse` på rødlinja oppe til høyre, og du vil nok finne mange tips! :-))) Takk. mvh.Tina. 0 Siter
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 25. april 2001 Skrevet 25. april 2001 Hei tina t Det finnes ulike typer behandling for kronisk forstoppelse. Jeg pleier ofte å anbefale at man i først omgang forsøker linfrø (2 ts) som bløtes i vann sammen med svisker (1-2 stk) over natten i romtemperatur. Drikk dette hver morgen en periode og magen blir løsere. Du kan ha behov for preparater du få på apotek. Dette bør du imdlertid helst diskutere med legen slik at du velger det som passer best. Husk også at fiberrik kost og rikelig vann (ca 2 liter per dag) er nødvendig. Lykke til! 0 Siter
tina t Skrevet 26. april 2001 Forfatter Skrevet 26. april 2001 Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog skrev (På 25.4.2001 den 19.14): Hei tina t Det finnes ulike typer behandling for kronisk forstoppelse. Jeg pleier ofte å anbefale at man i først omgang forsøker linfrø (2 ts) som bløtes i vann sammen med svisker (1-2 stk) over natten i romtemperatur. Drikk dette hver morgen en periode og magen blir løsere. Du kan ha behov for preparater du få på apotek. Dette bør du imdlertid helst diskutere med legen slik at du velger det som passer best. Husk også at fiberrik kost og rikelig vann (ca 2 liter per dag) er nødvendig. Lykke til! Takk for svaret. mvh.Tina. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.