Gå til innhold

Syk av været

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Jeg har bipolar lidelse som gir svingninger i humøret i form av manier og depresjoner.

Jeg går nå på medisiner som gjør meg ganske bra, men problemet er at jeg merker sterkere svingninger ved værforandringer. Mer deprimert ved lavtrykk og gladere ved høytrykk osv.

I tillegg har jeg fibromyalgi som gjør meg nesten "influensasyk", med småfrysing, tretthet, hodepine og verking i hele kroppen når det er lavtrykk. Når det er bra vær derimot, er jeg "bare" plaget med litt stivhet og smerter enkelte steder.

Jeg har hørt at værpåvirkning ikke er unormalt for noen, men når jeg merker det så til de grader, da? Er det ikke noe man kan gjøre for at man ikke skal bli så utrolig påvirket av været, annet enn å bygge sitt eget høydehus...???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25447-syk-av-v%C3%A6ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

For mange år siden leste jeg en artikkel som viste en sammenheng mellom lavtrykksfronter, elektrisk ledede partikler i luften og utskillelse av signalstoffet serotonin i kroppen. Svært mange av mine pasienter rapporterer sammenheng mellom værforandring og kroniske sykdommer eller plager, men jeg kjenner dessverre ikke til at det blir forsket noe særlig på dette området. Gode råd har jeg derfor dessverre ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25447-syk-av-v%C3%A6ret/#findComment-105771
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...