Gå til innhold

NHD-Har du lest denne kronikken?


ico

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sandrabullock

hei du!!Leste du dagbladet på fredag??Der var det krass kritikk av nettopp denne annonsen.., av en fagmann. Gå inn på dagbladnett å se om du finner det..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den, og ble ærlig talt sjokkert over hva slags vås høyt utdannede mennesker kan få seg til å skrive. Det verste er at vi, på grunn av hans tittel, har lett for å legge all skepsis til side og blindt godta en hvilken som helst vill påstand han kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venn_til_offer

Ja, jeg har lest den.

Før jeg evt. kommenterer den, ber jeg dere lese denne:

http://www.dagbladet.no/print/?/kultur/2001/04/20/253193.html

Hvorfor skal man tro mere på psykiatriens såkalte forsknings-resultater i år 2001, enn tidligere tiders utsagn?

Ett par eksempler ;

- Lobotemi ble i sin tid ansett som effektiv behandling, med stor prosent bedrede pasienter, og med ubetydelige bivirkninger. Og man holdt på med lobotemi i over 30 år.

- Resultat : idag har de som fikk denne "behandlingen" fått billighets-erstatning av staten!

eks 2 ;

- En god del mennesker opplevde også psykiatriens LSD-behandling, som av fagfolk ble karakterisert som effektivt mot deppresjon. Jeg har sett og hørt intervju med overlevende fra denne LSD-behandlingen, og de karakteriserer seg selv som totalt ødelagte. I Dannmark har alle pasienter som fikk denne "behandlingen" fått erstatning fra den Danske Stat!

-

Hva er lærdommen? Jo, psykiatrien har aldri vært lydhøre for kritikk, aldri vært ydmyke og praktisert forsiktighet og føre-var prinsippet.

-.. alt de har holdt på med har de forsvart, helt til journalister og media mange ti-år senere graver frem diverse ubehaglige fakta!

Så jeg sitter fortsatt med en tvil, hvorfor skal vi tro på dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...