Gå til innhold

Hvordan lukke seg igjen etter en terapitime?()

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette r noe jeg aldri har fått taket på. Hvordan jeg skal stenge for vonde følelser etter en behandlertime. Og samle meg sammen igjen.

Kroppen er slapp og jeg orker ingenting. Ikke å snakke engang. Helt meningsløst og tomt.

Jeg vet at det er en uke til neste gang jeg får mulighet til å komme noe nærmere dette igjen, og jeg trenger å komme til meg selv.

Altså - noe sier at jeg skal ta piller og gå å legge meg og bli i sengen i dvale.((((((

Skrevet

Det jeg gjør er å skrive ned følsene/reaksjonene mine etter timen for så å kunne ta det opp neste time.

På den måten greier jeg å avslutte timen i den forstand at jeg ikke tenker like intenst på innholdet i timen og mine egne reaksjoner.Da har jeg på en måte arkivert tankene til neste time.

Du kan jo prøve å se om det hjelper deg.

Men hvis jeg får en skikkelig smell etter timen virker ikke dette like godt for meg. Da må jeg bare holde ut til det går over.

Skrevet

Er heldig som bor i en by med fjell! Tar banen opp til toppen av fløyen. Er noe ved det å rent fysisk fjerne seg fra byen og kaoset, komme litt opp og få luft.

Da er det lettere å gjøre det følelsesmessig og tankemessig og. Sitter der og ser, kjenner og tenker til jeg kan makte verden igjen.

For meg har det vært viktig både at jeg gjør noe fysisk som hjelper meg og at det er litt rutine. Nå går beina dit av seg selv når jeg trenger det!

Det går og an å be behandler om å hjelpe til med den prosessen. Ta mer tid til å avslutte. Har i perioder jobbet med det hos min psyk.

Vondt er det uansett, men viktig å kjenne at man mestrer det!

hilsen

Skrevet

Er heldig som bor i en by med fjell! Tar banen opp til toppen av fløyen. Er noe ved det å rent fysisk fjerne seg fra byen og kaoset, komme litt opp og få luft.

Da er det lettere å gjøre det følelsesmessig og tankemessig og. Sitter der og ser, kjenner og tenker til jeg kan makte verden igjen.

For meg har det vært viktig både at jeg gjør noe fysisk som hjelper meg og at det er litt rutine. Nå går beina dit av seg selv når jeg trenger det!

Det går og an å be behandler om å hjelpe til med den prosessen. Ta mer tid til å avslutte. Har i perioder jobbet med det hos min psyk.

Vondt er det uansett, men viktig å kjenne at man mestrer det!

hilsen

Miljøforandring, godt råd. Jeg er så lei av at det å prate liksom skal hjelpe når jeg bare kjenner uten tanker.

Skrevet

Det jeg gjør er å skrive ned følsene/reaksjonene mine etter timen for så å kunne ta det opp neste time.

På den måten greier jeg å avslutte timen i den forstand at jeg ikke tenker like intenst på innholdet i timen og mine egne reaksjoner.Da har jeg på en måte arkivert tankene til neste time.

Du kan jo prøve å se om det hjelper deg.

Men hvis jeg får en skikkelig smell etter timen virker ikke dette like godt for meg. Da må jeg bare holde ut til det går over.

Godt at du sa det, for det har jeg glemt at kanskje hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...