Gå til innhold

Lønninger og toppledere!

hidi

Anbefalte innlegg

Er det greit at topplederen i Telenor tar ut millioner av kroner! Eller at ledere i Statoil gjør det samme og samtidig vil kvitte seg med ansatte?

Gode ledere skal ha god lønn, men ikke millioner utenom! Det blir feil i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også.

I gode og onde dager...

Pussig at de alltid får nye jobber, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Pussig at de alltid får nye jobber, da?

Det er fordi de er gode...

Det er ikke alltid de som har skylden selv om de får skylden, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på lønning og bonuser og opsjoner.

Opsjoner får man tilbud om å kjøpe. Han i Telenor kjøpte aksjer når aksjene var billige. Nå har han gjort en kjempejobb, og aksjene har økt veldig i verdi. Synes det er helt greit at han løser dem inn nå.

Bonus er også en motivasjonsfaktor for at disse topplederene gjør en skikkelig jobb.

De som har slike jobber jobber ofte nesten 24/7. FAmilielivet er nesten ikke-eksisterende. De ofrer utrolig mye av livet sitt for bedriften. Da synes jeg det er greit at de får litt belønning når de gjør en god jobb.

Jeg har derimot mer i mot når dårlige toppledere får med seg 2-3 årslønner når de blir sparket. Selvsagt skal de ha med seg opsjoner de har kjøpt selv, men ikke bonuser og ekstralønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også.

I gode og onde dager...

"Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også."

Jasså? Hvordan er det forenelig med tradisjonene med at toppledere som skaper katastrofer for bedriftene og kaster bort millioner eller milliarder får avskjed med en "fallskjerm" (ballong) bestående av et tosifret antall millioner?

Hadde de fleste ledere faktisk måtte stå til ansvar når de gjorde en dårlig jobb, så hadde jeg vært enig.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...