hidi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er det greit at topplederen i Telenor tar ut millioner av kroner! Eller at ledere i Statoil gjør det samme og samtidig vil kvitte seg med ansatte? Gode ledere skal ha god lønn, men ikke millioner utenom! Det blir feil i mine øyne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også. I gode og onde dager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også. I gode og onde dager... Pussig at de alltid får nye jobber, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Pussig at de alltid får nye jobber, da? Det er fordi de er gode... Det er ikke alltid de som har skylden selv om de får skylden, på godt og vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er forskjell på lønning og bonuser og opsjoner. Opsjoner får man tilbud om å kjøpe. Han i Telenor kjøpte aksjer når aksjene var billige. Nå har han gjort en kjempejobb, og aksjene har økt veldig i verdi. Synes det er helt greit at han løser dem inn nå. Bonus er også en motivasjonsfaktor for at disse topplederene gjør en skikkelig jobb. De som har slike jobber jobber ofte nesten 24/7. FAmilielivet er nesten ikke-eksisterende. De ofrer utrolig mye av livet sitt for bedriften. Da synes jeg det er greit at de får litt belønning når de gjør en god jobb. Jeg har derimot mer i mot når dårlige toppledere får med seg 2-3 årslønner når de blir sparket. Selvsagt skal de ha med seg opsjoner de har kjøpt selv, men ikke bonuser og ekstralønn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også. I gode og onde dager... "Ledere bør ha godt betalt, det er de som får hodet hugget når noe går galt også." Jasså? Hvordan er det forenelig med tradisjonene med at toppledere som skaper katastrofer for bedriftene og kaster bort millioner eller milliarder får avskjed med en "fallskjerm" (ballong) bestående av et tosifret antall millioner? Hadde de fleste ledere faktisk måtte stå til ansvar når de gjorde en dårlig jobb, så hadde jeg vært enig. "........................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.