Gå til innhold

Når nettene er veldig lange

optimisten1365380986

Anbefalte innlegg

optimisten1365380986

Noen som har gode råd for å få sove? Medisiner tar jeg nok av og vel så det, men de hjelper lite når jeg har så vondt. Så går jeg her da, skriker litt fordi det gjør så vondt, prøver å gå, sitte, ligge, men greier ikke å slå meg til ro. Natta er evig lang. Ser fram til at noen våkner så jeg ihvertfall har noen å prate med. Men jeg sliter veldig nå, er veldig sliten av alt dette, får ikke sove uten at jeg doper meg voldsomt ned og det er jo heller ingen løsning på sikt. Håper på en bedre dag i morgen, må bare bli det, ellers rabler det helt for meg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Donald pocket er god sovemedisin for meg da! Gjerne slike gamle som du har lest før. Gjelder å få roet tankene og tenke på noe helt annet. Selv om det kan være vanskelig å konsentrere seg og slikt, så tving deg selv til å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annet nick

Donald pocket er god sovemedisin for meg da! Gjerne slike gamle som du har lest før. Gjelder å få roet tankene og tenke på noe helt annet. Selv om det kan være vanskelig å konsentrere seg og slikt, så tving deg selv til å prøve.

Tommy og tigern. Asterix og Obelix. Gamle Billyblader.

Dilldall på datan. (Ulempen er at selve dataskjermen er ganske slitsom etter noen timer...)

Sette på noe på mp3-spilleren, gjerne noe helt banalt og "kjedelig" som en barnebok eller Richard Herrman eller noe slikt, eller noe skikkelig spennende, som Mankell eller Lisa Marklund eller noe sånt. De har mye på biblioteket. Eventuelt musikk, men det funker ikke så bra for meg, da blir jeg liggende og tenke med den i bakgrunnen. Funker bedre med noe som engasjerer tankene. Legger meg da i senga med en varmepute under nakken eller i korsryggen og skrur av lyset. Hvis du orker å ligge ned da.

Kognitiv terapi?? For om mulig å snu tankemønsteret som oppstår om natta?

Ikke lett, skjønner veldig godt at du er sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annet nick

Tommy og tigern. Asterix og Obelix. Gamle Billyblader.

Dilldall på datan. (Ulempen er at selve dataskjermen er ganske slitsom etter noen timer...)

Sette på noe på mp3-spilleren, gjerne noe helt banalt og "kjedelig" som en barnebok eller Richard Herrman eller noe slikt, eller noe skikkelig spennende, som Mankell eller Lisa Marklund eller noe sånt. De har mye på biblioteket. Eventuelt musikk, men det funker ikke så bra for meg, da blir jeg liggende og tenke med den i bakgrunnen. Funker bedre med noe som engasjerer tankene. Legger meg da i senga med en varmepute under nakken eller i korsryggen og skrur av lyset. Hvis du orker å ligge ned da.

Kognitiv terapi?? For om mulig å snu tankemønsteret som oppstår om natta?

Ikke lett, skjønner veldig godt at du er sliten!

Skulle jo være svar til optimisten da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...