Gå til innhold

Noen sukse historier?

natha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg slet med dype depresjoner i flere år, fikk medisin og ble gradvis bedre i løpet av 3-4 år med medisinering. Har sluttet med medisin og er meget bra, men må jobbe med ikke å tenke negative tanker.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dype depresjoner i flere år, fikk medisin og ble gradvis bedre i løpet av 3-4 år med medisinering. Har sluttet med medisin og er meget bra, men må jobbe med ikke å tenke negative tanker.

Hilsen

Dette høres oppløftende ut;) godt å høre at det virkelig går ann...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mye bedre :)

Innlegget skrevet av Nils Håvard Dahl, psykiater i Psykiatri

29/7-2006 klokken 09:41

--------------------------------------------------------------------------------

Re: til NHD:serotonin?

Depresjon er ikke en "serotonin-mangelsykdom". Antidepressiva inneholder ikke serotonin, og de tilfører heller ikke hjernen dette stoffet.

Derimot virker AD i de spaltene/synpsene som overfører signaler fra en nerve til den neste. Her kan de f.eks hindre reopptak av serotonin slik at mengden virksomt serotonin i spalten øker.

Andre måter å behandle depresjon på kan være: Samtaleterepi (lære seg andre måter å tenke på), ta tak i konflikter og vansker en har i hverdagen og fysisk trening.

Ved fysisk trning bør en komme opp på minst 4 ggr i uken, minst 30 min hver gang. Intensiteten bør være som ved rask gange. Det er helt uvesentlig om en svømmer, går, jogger, sykler, spiller tennis eller gjør noe annet. Det er best om aktiviteten er lystfylt.

Videre vil det hjelpe å gjøre hyggelige aktiviteter.

En bør tilstrebe å omgås i hovedsak friske mennesker, og en bør uansett unngå sykdomsprat.

http://www.strifeldt.net/din_mirakelhjerne.htm

- Nils Håvard Dahl, psykiater

.........................

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av Nils Håvard Dahl, psykiater i Psykiatri

1/8-2006 klokken 22:48

Re: til NHD:serotonin?

I vår studie kom virkningen etter 1-2 uker.

En må fortsette å mosjonere for at det skal virke.

Når depresjonen er over, trenger en kanskje ikke denne behandlingen mer (?).

Jeg tror det vil være forebyggende å fortsette. Tror det er smart å bygge det inn i sin livsstil.

".

- Nils Håvard Dahl, psykiater

...........

Disse rådene fra NHD, som jeg har fulgt, i tillegg til å lese og bruke boken Livet er et usikkert prosjekt av I. Wilhelmsen, og også begynt behandling hos psykolog som arbeider kognitivt, er jeg på god vei til å bli helt frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frisk som en fisk!

jeg var ut og inn i 10 år. har ca 50 innleggelser, 30 selvmordsforsøk, selvskading, angst, depresjoner, sf, nærspykotiske symptomer osv. jeg har hatt flere diagnoser, den "verste" var schizofreni.

jeg var skikkelig på bærtur en stund. legene ga meg ikke mye håp, og jeg så for meg at jeg skulle gå på tunge medisiner resten av livet, ikke kunne jobbe eller studere, ikke kunne leve et verdig liv i det hele tatt.

veien har vært lang og beintøff. men jeg er sta som et esel og har aldri innfunnet meg med at jeg skulle være syk resten av livet.

psykoterapi har vært kjempenyttig, en avd jeg var på hadde tid til å snakke med meg og hadde tro på meg! jeg har hatt en forferdelig selvforakt, men til slutt gikk det inn hos meg at jeg virkelig er verdifull og jeg har lært å bli glad i meg selv. og det var et stort vendepunkt for meg.

jeg har ikke nødvendingvis hørt på alle råd, advarsler og slik jeg har fått fra psykiatrien. hadde jeg ikke til slutt fulgt mye av min indre stemme, hadde jeg ikke vært frisk i dag.

for det er jeg! frisk som en fisk - uten en eneste medisin! jeg takker for hver friske dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ut og inn i 10 år. har ca 50 innleggelser, 30 selvmordsforsøk, selvskading, angst, depresjoner, sf, nærspykotiske symptomer osv. jeg har hatt flere diagnoser, den "verste" var schizofreni.

jeg var skikkelig på bærtur en stund. legene ga meg ikke mye håp, og jeg så for meg at jeg skulle gå på tunge medisiner resten av livet, ikke kunne jobbe eller studere, ikke kunne leve et verdig liv i det hele tatt.

veien har vært lang og beintøff. men jeg er sta som et esel og har aldri innfunnet meg med at jeg skulle være syk resten av livet.

psykoterapi har vært kjempenyttig, en avd jeg var på hadde tid til å snakke med meg og hadde tro på meg! jeg har hatt en forferdelig selvforakt, men til slutt gikk det inn hos meg at jeg virkelig er verdifull og jeg har lært å bli glad i meg selv. og det var et stort vendepunkt for meg.

jeg har ikke nødvendingvis hørt på alle råd, advarsler og slik jeg har fått fra psykiatrien. hadde jeg ikke til slutt fulgt mye av min indre stemme, hadde jeg ikke vært frisk i dag.

for det er jeg! frisk som en fisk - uten en eneste medisin! jeg takker for hver friske dag.

Dette var en gledelig historie, og det gir håp for oss andre..

Takk for at du ville dele den med oss! Jeg håper du får et godt liv resten av livet, det fortjener du virkelig!

Klem fra ei som også vil dit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle dere som deler deres historier.. Tror det gir håp til mange.. Vi må vel bestemme oss for at vi vil ut av våre plager - at målet er å bli frisk.. Det er ihvertfall det jeg hele tiden prøver holde fast ved , selv når det butter veldig mot. Tankens kraft kan flytte fjell , men tålmodighet er viktig - bedring skjer ikke over natten , men må jobbes med - om det så tar år.. prøver å nyte de stunder som er gode og minne meg selv på dem når jeg ikke har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var deprimert i 7 år. Var nær ved å gta livet mitt flere ganger. Slet meg panikkangst, og turte ikke gå ut.

Nå har jeg to barn. Studerer på Universitetet. Gleder meg over alt mulig rart. Hjelper andre som har det tøft.

Jeg har ikke hatt et panikkanfall siden mai 2005. Depresjonen ble jeg kvitt i februar 2005.

Jeg tror jeg alltid kommer til å være frisk, og tøffere enn de fleste.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...