Gå til innhold

Ikea-skap - bare bytte dører?

morsan

Anbefalte innlegg

Hallois O'allvitende DOL'ere! ;-)

Går det an å bare kjøpe dører til Ikeas klesskap?

Er så lei klesskapene, men ettersom skapene er i god stand pluss at det ville vært en kjempejobb å demontere og montere nye skap, så vurderer jeg å bare skifte dørene.

Men selger de bare dører??

En annen ting er at jeg er usikker på om skapene er "PAX" eller ikke. De er garantert Ikea, for det står det på nøklene, men skapene fulgte med huset, så det kan være skap fra før PAX-systemet ble innført (aner ikke når det var...)

Kan noen som HAR Pax-skap vennligst måle størrelsen på selve døra på sine 50cm brede skap?

Våre er 49x214.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an å bare kjøpe Pax-dører og dermed fornye skapene.

Mine dører til Pax-skap er 50 cm bred og enten 229 eller 195 cm høye.

Det er jo mulig det finns andre Ikea-skap, det du er.

Var jeg deg ville jeg tatt en telefon til Ikea og spøøre. Det tar lang tid å komme fram der, men når du først kommer fram, er de som regel veldig hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å bare kjøpe Pax-dører og dermed fornye skapene.

Mine dører til Pax-skap er 50 cm bred og enten 229 eller 195 cm høye.

Det er jo mulig det finns andre Ikea-skap, det du er.

Var jeg deg ville jeg tatt en telefon til Ikea og spøøre. Det tar lang tid å komme fram der, men når du først kommer fram, er de som regel veldig hyggelige.

Selve skapet er 50 cm bredt, men dørene er aøtså bare 49. Men den høyden du beskriver passet jo heller dårlig for meg... :-(

I tillegg til dørene på 214 cm er det en sokkel nederst, men den er ikke 15 cm, altså, så selv om du i tilfelle oppga skap-str og ikke dørene, så passer ikke dette nei! :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve skapet er 50 cm bredt, men dørene er aøtså bare 49. Men den høyden du beskriver passet jo heller dårlig for meg... :-(

I tillegg til dørene på 214 cm er det en sokkel nederst, men den er ikke 15 cm, altså, så selv om du i tilfelle oppga skap-str og ikke dørene, så passer ikke dette nei! :-((

Jeg oppga selve dørene, ikke skapet! Dørene mine er 50 cm brede. Og så er det to ulike høyder (mulig det er enda flere). Men hvis du har IKEA-katalogen eller kikker på nettsiden deres, står jo målene ofte svært nøyaktig. Kanskje skapene dine er av en annen type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppga selve dørene, ikke skapet! Dørene mine er 50 cm brede. Og så er det to ulike høyder (mulig det er enda flere). Men hvis du har IKEA-katalogen eller kikker på nettsiden deres, står jo målene ofte svært nøyaktig. Kanskje skapene dine er av en annen type?

De er nok det. Sikkert en eldre type som ikke finnes lenger.

Æsj, altså, jeg som trodde jeg hadde kommet på noe lurt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...