Gå til innhold

Brudd i foten, vil ikke lege seg

smurf78

Anbefalte innlegg

Har et brudd i foten jeg har hatt siden i sommer. Men de fant det først ut for ca 3 uker siden. Legen har nemlig hele tiden sagt at han trodde det ikke var noe og at det ville gå over av seg selv. Men krevde undersøkelse tilslutt og de fant da et brudd øverst på høyre fot. Ved overgangen til tærne. Legen vil fortsatt ikke gjøre noe med det. Han mener fremdeles at det vil gå over. Han ba meg bare å gå med stive såler på skoene. Problemet er at det gjør kjempevondt til tider. Ikke kan jeg gå lenge heller uten at det gjør vondt. Så dette hindrer meg i å trene bl.a. Skal jeg bare la dette fortsette? Har ingen tro på at det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om å få en henvisning til ortoped. Det er lange ventelister så hvis det ikke er gått over før du får time så kan du møte. Det er vel ca 3 mnd ventetid på time og deretter 1 års ventetid på operasjon hvis det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og et lignende brudd (hvis jeg forstår rett), skal opperes til uken. har gått med gips.

Har du gått med gips på hele foten da? Hvordan fant de det ut? Gikk du lenge med bruddet før du fikk gips? Hvor lenge har du ventet på operasjon? Masse spørsmål. Håper du kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått med gips på hele foten da? Hvordan fant de det ut? Gikk du lenge med bruddet før du fikk gips? Hvor lenge har du ventet på operasjon? Masse spørsmål. Håper du kan svare meg.

nå vet jo ikke jeg om det er samme brudd sted vi har. jeg har brudd sted nede på foten på utsiden av foten :), forsto du dette :)). jeg gikk litt før det ble oppdaget. fikk gips på, faktisk nesten til kneet. ble ganske sjokket selv. gikk med den i 6 uker. fremdeles vondt. tok nye bilder flere uker etter gipsen ble fjernet de viste at bruddet ikke er grodd. nå skal jeg opperes. Du må bare forlange å komme til sykehus og få vurdering der, jeg fikk god forklaring på hvorfor de måtte oppere nå, så ikke gi deg - ganske mye som kunne skje. barn blir behandlet med stiv såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jo ikke jeg om det er samme brudd sted vi har. jeg har brudd sted nede på foten på utsiden av foten :), forsto du dette :)). jeg gikk litt før det ble oppdaget. fikk gips på, faktisk nesten til kneet. ble ganske sjokket selv. gikk med den i 6 uker. fremdeles vondt. tok nye bilder flere uker etter gipsen ble fjernet de viste at bruddet ikke er grodd. nå skal jeg opperes. Du må bare forlange å komme til sykehus og få vurdering der, jeg fikk god forklaring på hvorfor de måtte oppere nå, så ikke gi deg - ganske mye som kunne skje. barn blir behandlet med stiv såle.

Ja var jo på sykehuset og tok scintigrafi. De henviste meg bare til legen min som igjen sa at han tror det går over. Føler meg som en kasteball i systemet hvor ingen gidder å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var jo på sykehuset og tok scintigrafi. De henviste meg bare til legen min som igjen sa at han tror det går over. Føler meg som en kasteball i systemet hvor ingen gidder å ta ansvar.

Merkelig.... Jeg brakk selv to ben i foten på yttersiden, hovnet veldig opp og skiftet farge, og det var ganske vondt. Ble sendt til sykehus, de tok røntgen, gipset hele foten til rett over ankelen, utstyrte meg med krykker og smertestillende og beskjed om å ta det med ro i seks uker...

Har fremdeles en kul på bruddstedet som kan gjøre vondt avogtil, men ellers gikk det bra!

Så det er utrolig merkelig at du ikke blir tatt på alvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.... Jeg brakk selv to ben i foten på yttersiden, hovnet veldig opp og skiftet farge, og det var ganske vondt. Ble sendt til sykehus, de tok røntgen, gipset hele foten til rett over ankelen, utstyrte meg med krykker og smertestillende og beskjed om å ta det med ro i seks uker...

Har fremdeles en kul på bruddstedet som kan gjøre vondt avogtil, men ellers gikk det bra!

Så det er utrolig merkelig at du ikke blir tatt på alvor...

Mulig fordi det er et lite brudd på innsiden av foten som ikke synes utapå. Men vondt gjør det, og trodde det var hovedsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...