Gå til innhold

ex phil

Gjest Studere kanskje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ex.phil ved UiO er 10 studiepoeng.

Men jeg tror som NTNU-studenten sier at dette kan variere mellom de ulike studiestedene.

Jeg tok det på høyskole og ga meg 5 vekttall pr. fag. Det var ikke poeng jeg fikk, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det på høyskole og ga meg 5 vekttall pr. fag. Det var ikke poeng jeg fikk, nei.

Høgskolene har også sluttet med vekttall. Men det ville i ditt tilfelle tilsvare 15 studiepoeng. Men dette var kanskje før inndelingen i ex.phil og ex.fac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex. phil gir 10 studiepoeng alene. Skal du også ha ex. fac. gir det 10 studiepoeng til. 10 studiepoeng tilsvarer en tredjedel av et semester, eller en sjettedel av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolene har også sluttet med vekttall. Men det ville i ditt tilfelle tilsvare 15 studiepoeng. Men dette var kanskje før inndelingen i ex.phil og ex.fac?

Nei, de var allrede delt i to fag. Begynte å studere sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ex-phil på Ntnu for to år siden, og fikk 10 studiepoeng for det.

Utrolig kjedelig fag, forøvrig... Håper du får Gundersen til foreleser dersom du tar det på Ntnu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så innmari lenge siden jeg tok ex phil at de kan ha forandret det mange ganger siden, men den gangen telte det 7 vekttall. Det var i Tr.heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Ex phil gir 7,5 studiepoeng ved NTNU. Exfac gir også 7,5 studiepoeng. Det er vanlig å ta disse to som en del av første året på et studium.

Da er det lagt opp til at du tar exphil + exfac + et relevant fag for utdanningen. Det blir 7,5 + 7,5 + 15 = 30 poeng for første semester, og det er 100 % studieløp. Neste semester fortsetter du med bare relevante fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

Hvor i all verden er det de har exphil på høgskole? Trodde det var noe som bare var på universiteter, jeg. Jeg gikk på høgskole og hørte aldri snakk om exphil, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Ex phil gir 7,5 studiepoeng ved NTNU. Exfac gir også 7,5 studiepoeng. Det er vanlig å ta disse to som en del av første året på et studium.

Da er det lagt opp til at du tar exphil + exfac + et relevant fag for utdanningen. Det blir 7,5 + 7,5 + 15 = 30 poeng for første semester, og det er 100 % studieløp. Neste semester fortsetter du med bare relevante fag.

10 studiepoeng på UIS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden er det de har exphil på høgskole? Trodde det var noe som bare var på universiteter, jeg. Jeg gikk på høgskole og hørte aldri snakk om exphil, iallfall.

Tok eksamen på høyskolen i Kr.sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Tok eksamen på høyskolen i Kr.sand.

Er det den samme exphil'en som på universitetene? Sånn at dersom du vil ta en utdannelse på uni nå, så trenger du ikke ta exphil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den samme exphil'en som på universitetene? Sånn at dersom du vil ta en utdannelse på uni nå, så trenger du ikke ta exphil der?

Derfor jeg tok det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...