Gjest Tiljanne Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg føler at jeg lever alle andres liv og deres bekymringer også. Alt går så inn på meg. Selv ikke personer jeg kjenner godt. Jeg vet med meg selv at alle har ansvar for eget liv. Jeg kan ikke leve livet for andre. Men jeg klarer ikke å la være å la meg berøre av andres liv. Så hvordan kan jeg være en empatisk person og samtidig kunne skjerme meg fra andres problemer?.Jeg vil ikke være en person som gir blaffen. Men samtidig må jeg også ha overskudd til å håndtere mitt eget liv. har noen noen råd eller tanker rundt dette?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soumi Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Interessant spørsmål! Skulle gjerne visst svaret selv jeg. Men min erfaring er i allefall den, at i gode perioder, der jeg har mer overskudd, så er jeg flinkere til å skille mellom andres liv og mitt eget.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Satt faktisk å tenkte på dette problemet selv i stad :-) Men ble ikke noe særlig klokere. Jeg husker feks. selv jeg ble ganske deprimert under tsunami-katstrofen i Sørøst-Asia. Av og til føler jeg meg som Mor Theresa også. Det blir kanskje bare slik fordi jeg vet at jeg greier å hjelpe andre enten ved støttende ord, penger eller praktiske løsninger. Har vel kanskje noe med samvittigheten å gjøre og at en har et dårlig selvbilde. Det er så viktig å bli likt, og oppfattet som snill og grei. Hva tror du om det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.