Gå til innhold

Hva slags by er egentlig Moss?

Gjest muligens på flyttefot

Anbefalte innlegg

På grunn av en situasjon som har oppstått i min jobb må jeg kanskje flytte til Moss eller i nærheten.

Er det et blivende sted eller? Det eneste jeg forbinder med Moss er bastøferja og mosselukten. Har hørt at det er et eneste stort fyllehøl også. Er dette et sted å dra med unger på lasset? Er i en litt kinkig situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i den byen - det er ikke mer av fæle ting der enn andre steder. Om du har råd til hus omkring 2 mill og over så ville jeg valgt å bo på Jeløya (eller bo i rekkehus, evnt. blokk) . Det er en perle i Oslofjorden - med Alby og F15, Røed gård, badestrender rundt det hele og veldig flott for unger å vokse opp. Se her er noen bilder:

http://images.google.com/images?hl=no&q=jel%C3%B8ya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte meg aldri der. Det er noe sært og bondsk over hele området. Masse narko. Fyll. Gatekjøkken og sur lukt.

Vet du. Omtrent hver eneste person jeg har spurt har sagt omtrent det samme som deg. Bare at du var kanskje litt hardere i uttalelsene *ler*

Har blitt fortalt at det er så mye fyll der. Det plager meg siden jeg har opplevd fyllemiljø på et annet sted jeg bodde. Holdt på å bli sprø av det. En kunne ikke finne venner på stedet uten å liksom være med på rølpen. Er liksom ferdig med drikkegreia. Har mann og barn og er tross alt over 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som ikke stemmer? Jeløya er bra, det er jeg enig i.

Ellers er det ikke mye å skryte av.

Flytt til Son og pendl.

Man kan vel ikke kalle avstanden Son - Moss for pendling? hehe - det tar 20 minutter.

Det er DYRT i Son.

Rygge er jo et alternativ -men langt fra havet - men nære den nye flyplassen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i den byen - det er ikke mer av fæle ting der enn andre steder. Om du har råd til hus omkring 2 mill og over så ville jeg valgt å bo på Jeløya (eller bo i rekkehus, evnt. blokk) . Det er en perle i Oslofjorden - med Alby og F15, Røed gård, badestrender rundt det hele og veldig flott for unger å vokse opp. Se her er noen bilder:

http://images.google.com/images?hl=no&q=jel%C3%B8ya

Har vært på Jeløy ved to anledninger. Der er veldig fint synes jeg. Men det virker som det er kun det Moss har å skilte med? Og så den parken ved Vansjø.

Får se hva som skjer.

Har bare hørt så mye rart fra folk som har bodd der før.

takk for svar forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Jeløy ved to anledninger. Der er veldig fint synes jeg. Men det virker som det er kun det Moss har å skilte med? Og så den parken ved Vansjø.

Får se hva som skjer.

Har bare hørt så mye rart fra folk som har bodd der før.

takk for svar forresten

Jeg er vokst opp der ;) -det er klart det er mye dritt der også - som i alle andre byer. Vi bor utenfor og "pendler" -helt greit det også. Det er i Moss vi handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg er vokst opp der ;) -det er klart det er mye dritt der også - som i alle andre byer. Vi bor utenfor og "pendler" -helt greit det også. Det er i Moss vi handler.

Er det der du vokste opp? jeg trodde du vokste opp i Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det der du vokste opp? jeg trodde du vokste opp i Trøndelag?

Jeg var 4 år da vi kom til Moss - så jeg kaller det å vokse opp etter det også jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg var 4 år da vi kom til Moss - så jeg kaller det å vokse opp etter det også jeg ;)

Det som var før fire var veldig ungt - var det nok til å gi deg trønderdialekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var før fire var veldig ungt - var det nok til å gi deg trønderdialekt?

Åja - jeg snakket jo da jeg var 4 år - leste avisen også jeg :) *vidunderbarn* Jeg strikket meg skjerf som 3-åring! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Åja - jeg snakket jo da jeg var 4 år - leste avisen også jeg :) *vidunderbarn* Jeg strikket meg skjerf som 3-åring! hehe

Så du var en liten Mozart?

*mektig imponert*

Få autografen a'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du beholdt dialekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke stemmer? Jeløya er bra, det er jeg enig i.

Ellers er det ikke mye å skryte av.

Flytt til Son og pendl.

Ja, Son er mye bedre...med a- og be-kjendiser som leker Hollywood.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Son er mye bedre...med a- og be-kjendiser som leker Hollywood.

"......................................."

Og alle snakker stygt om hverandre ;D . møkka-sladde-høl som det er best å besøke som turist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøp klesklype

Det er jo ikke mye igjen av mosselukta lengre, da.

"......................................"

Er du tett i nesa? Det lukter like dritt der i dag, som for 10 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...