Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Måtte få to dager sykemelding for en tid siden pga stiv og vond kropp. Legen målte blodtrykket og det var veldig høyt 160/120.

Jeg var da i siste fase av nedtrapping av Aurorix. Kan det være at jeg har gått med så høyt blodtrykk hele tiden men jeg var på denne medisinen.

To uker senere var jeg og fikk sjekka blodtrykket igjen. Da var det 120/80. Da legen var ferdig med målinga, ble jeg kjempedårlig. Måtte virkelig ta meg sammen for ikke å besvime, alt svartna liksom. Han sa det var pga blodtrykksfallet etter målinga. Har aldri opplevd eller hørt om noe sånt tidligere. Er dette vanlig.

Begynner virkelig å lure på om jeg har gått med kjempehøyt blodtrykk i mange måneder. Da må jeg jo vurdere annen medisin enn Aurorix neste gang jeg blir deprimert. Ja, her må man jo bare finne ut av alt selv for jeg synes ikke legen tar disse tingene så særlig alvorlig.

Håper på snarlig svar da jeg skal til ny kontroll om noen dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25485-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det kan være at blodtrykksforhøyelsen skyldes at kroppen din opplevde nedtrappingen av Aurorix som en stresstilstand. Jeg vil derfor ikke utelukke at Aurorix kan prøves seinere. Det vil nok da være naturlig å kontrollere blodtrykket spesielt i forbindelse med behandlingen.

Dersom stoffskiftet er for høyt, kan Aurorix gir økt blodtrykk. Aurorix kan heller ikke kombineres med andre antidepressiva, det skal gå minst to uker mellom Aurorix og andre antidepressiva. Samtidig bruk kan også utløse høyt blodtrykk og hodepine som bivirkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25485-blodtrykk/#findComment-105779
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...