Gå til innhold

Impulshandlinger uten tanke på konsekvenser

Anbefalte innlegg

Gjest Impulsiv

Jeg har i mange år slitt med tanker og svært dårlig samvittighet etter selv å ha "påført" meg selv vanskeligheter (vonde tanker)etter impulsive handlinger jeg har foretatt meg.

Imulsive handlinger jeg har gjort er utroskap, drukket mer enn jeg har tålt og fått blackouts, gått inn i forskjellige situasjoner som senere har gjort ting vanskelig for meg både i jobb og privat f.eks. økonomiske forhold.

Det som er ille er etter at jeg en gang klarte å lette på min dårlige samvittighet overfor samboer etter å ha vært utro (kostet meg så mye før jeg klarte å ta det opp) ja så har jeg etter noen år klart å gå inn i samme situasjon på nytt.

Det er ikke slik at jeg er notorisk utro. Det er mer sånn at ting "bare har skjedd" og at jeg ikke har tenkt på konsekvensene.

Nå sist så skjedde det mens jeg var helt edru, så jeg kan ikke skylde på alkoholen.

Jeg ser tilbake på livet mitt og blir liggende ofte våken om natta. At mønsteret mange ganger har gått igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Sitter med så mange arr på sjela at jeg føler at jeg ofte ikke lenger klarer min tilværelse. Har ingen tanker om selvmord (mer en frase) men livet er ikke lett som følge av summen av alt.

Har lest om depressiv nevrose, at mennesker som sliter med dette ofte ikke lærer av sine feil. Jeg har tenke mye på om en psykisk lidelse kan ligge bak, da det ikke kan være normalt at man går i samme fella så ofte.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...