Gå til innhold

Julebord - tips til leker og underholdning?


Signaturelle

Anbefalte innlegg

Skal arrangere julebord i år.

Trenger sårt tips til noe vi kan ha som underholdning og leker.

Har tenkt til å ha litt quiz, men trenger mye mer.

Vi er en ganske artig gjeng som finner på mye rart, så det trenger ikke å være så veldig konservativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier ikke å være leker og underholdning på julebord...

Hva med karaoke? Hvis det skal være noe morsomt må det nesten være det syns jeg, ikke selskapsleker eller noe. Det blir bare dumt og ødelegger en ellers god stemning.

Det er ihvertfall min mening.

På julebord spiser og drikker man godt, skravler og ler og danser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å være leker og underholdning på julebord...

Hva med karaoke? Hvis det skal være noe morsomt må det nesten være det syns jeg, ikke selskapsleker eller noe. Det blir bare dumt og ødelegger en ellers god stemning.

Det er ihvertfall min mening.

På julebord spiser og drikker man godt, skravler og ler og danser.

Underholdning: Denne husker jeg godt fra da jeg var ung: En skal spise eller sminke seg og blir intervjuet samtidig. Jakke over personen, men det er armene til en aktør som sitter bak personen som utfører bevegelsene. Personen skal bare svare på interjvuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdning: Denne husker jeg godt fra da jeg var ung: En skal spise eller sminke seg og blir intervjuet samtidig. Jakke over personen, men det er armene til en aktør som sitter bak personen som utfører bevegelsene. Personen skal bare svare på interjvuet.

Ikke faen om jeg lar noen ødelegge sminke og hår for en selskapslek altså. Ikke etter å ha tilbrakt et par timer på badet for å stæsje meg opp til julebord.

Har aldri hørt om julebord med selskapsleker. Er det vanlig eller?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjørte noen runder Beat for Beat på forige julebord. Det var vellykket.

Sånt kan være morsomt ja. Det blir jo litt som karaoke. :-)

Det faller i en litt annen kategori enn standard selskapsleker ihvertfall, syns jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen om jeg lar noen ødelegge sminke og hår for en selskapslek altså. Ikke etter å ha tilbrakt et par timer på badet for å stæsje meg opp til julebord.

Har aldri hørt om julebord med selskapsleker. Er det vanlig eller?

:-)

Vi har hatt en del underholdning på våre julebord...Men da har det vært sanger med leken dramatisering til...som omhandlet vår arbeidssituasjon.En gang strippet mennene :-)

Kom på to "bryllupsleker": Historien om Lille Willy der gjestene er med og dramatiserer undervies etterhvert som historien blir lest opp.

Og en "lek" der et utvalg menn bretter opp buksebeina....så skal kjærestene finne mannen sin med bind for øynene ved å kjenne ham igjen på leggene. Men denne er kanskje "gått ut på dato"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en del underholdning på våre julebord...Men da har det vært sanger med leken dramatisering til...som omhandlet vår arbeidssituasjon.En gang strippet mennene :-)

Kom på to "bryllupsleker": Historien om Lille Willy der gjestene er med og dramatiserer undervies etterhvert som historien blir lest opp.

Og en "lek" der et utvalg menn bretter opp buksebeina....så skal kjærestene finne mannen sin med bind for øynene ved å kjenne ham igjen på leggene. Men denne er kanskje "gått ut på dato"?

Kan godt være med på at mennene stripper. ;-P

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan være morsomt ja. Det blir jo litt som karaoke. :-)

Det faller i en litt annen kategori enn standard selskapsleker ihvertfall, syns jeg. :-)

Jeg_HATER_selskapsleker, men det her ble faktisk veldig morsomt.

Å så som de sang.., blant annet "Splitter pine"...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg_HATER_selskapsleker, men det her ble faktisk veldig morsomt.

Å så som de sang.., blant annet "Splitter pine"...:-D

hahaha kan jeg tenke meg!

Det der hadde jeg garantert vært med på. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å være leker og underholdning på julebord...

Hva med karaoke? Hvis det skal være noe morsomt må det nesten være det syns jeg, ikke selskapsleker eller noe. Det blir bare dumt og ødelegger en ellers god stemning.

Det er ihvertfall min mening.

På julebord spiser og drikker man godt, skravler og ler og danser.

Helt enig med deg. Og jeg kan heller ikke huske å ha vært på et julebord med masse leker. Men karaoke kan faktisk være ganske moro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg. Og jeg kan heller ikke huske å ha vært på et julebord med masse leker. Men karaoke kan faktisk være ganske moro :P

hehe ja. Jeg pleier å få sansen for å synge litt når jeg drikker. Bare spør Angelica. ;-P

(ikke alltid det er like fint, men morsomt er det ihvertfall!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å være leker og underholdning på julebord...

Hva med karaoke? Hvis det skal være noe morsomt må det nesten være det syns jeg, ikke selskapsleker eller noe. Det blir bare dumt og ødelegger en ellers god stemning.

Det er ihvertfall min mening.

På julebord spiser og drikker man godt, skravler og ler og danser.

Karaoke blir det nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapsleker er pyton!

Kommer jeg på et julebord der det arrangeres selskapsleker, så vil jeg nok være rask med å finne døra...

er ikke akkurat selskapsleker da - er ikke snakk om sekkeløp og sånt:)

men et eller annet hyggelig innslag av noe moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror jeg blir litt avansert:)

Ikke anansert i hele tatt: Her er informasjon: www.komogdans.no Du finner sikkert noen du kan ringe dersom du klikker på byen din...

Vet at det er mange som leier inn personer til feks utdrikkingslag...Det er morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke akkurat selskapsleker da - er ikke snakk om sekkeløp og sånt:)

men et eller annet hyggelig innslag av noe moro

Beat for Beat-forslaget til MsSophie var ålreit! Vi hadde noe slikt på et teambuilding-arrangement jeg var med på for et par år siden.

Vi hadde også en brainstorming der hver gruppe (hele gjengen var inndelt i 3-4 grupper), fikk utdelt et videokamera, med oppgave å lage en reklamefilm for prosjektet vårt. Disse ble vist senere, med avstemning og premiering av beste forslag, og til mye latter :-)

Men stolleken og alt annet som smaker av tradisjonelle selskapsleker er og blir grusomt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beat for Beat-forslaget til MsSophie var ålreit! Vi hadde noe slikt på et teambuilding-arrangement jeg var med på for et par år siden.

Vi hadde også en brainstorming der hver gruppe (hele gjengen var inndelt i 3-4 grupper), fikk utdelt et videokamera, med oppgave å lage en reklamefilm for prosjektet vårt. Disse ble vist senere, med avstemning og premiering av beste forslag, og til mye latter :-)

Men stolleken og alt annet som smaker av tradisjonelle selskapsleker er og blir grusomt...!

kan du være snill å fortelle litt mer om reklame-greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...