Gå til innhold

Hva skal en helseforsikring dekke?

Gjest Aviaana

Anbefalte innlegg

fra Storebrand.

http://www.storebrand.no/storebrand/nyaapen/NyPrivatP.nsf/allbyid/26675D057D649113C125702A003E9C80?OpenDocument&id=2

forsikringen dekker IKKE: (blant annet)

"Behandling ved sykdom/skade som krever øyeblikkelig hjelp eller er direkte oppfølging etter slik behandling/hjelp"

Jeg trodde det var slike ting en forsikring ville dekke. Så hvis jeg blir utsatt for en bilulykke og trenger øyeblikkelig hjelp så vil ikke forsikringen dekke det?

Forsikringen dekker heller ikke utgiftene til noen måneder på et opptreningssted om jeg må amputere benet.

Hvis jeg blir skadet og har helseforsikring her, hvordan bør jeg gå frem for å få penger ut av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange begrensninger

Jeg antar at helseforsikringen skal dekker mer langtidstap - hvis du blir helt eller delvis ufør. Da vil du jo ende opp med mye lavere inntekt pga trygd, og helseforsikringen kan her komme inn som et ekstra bidrag.

Tror jeg da.

Men en annen ulempe med helseforsikringer, er at hvis du har hatt det minste snev av sykdommer som kan likne det du blir uføretrygdet for, så kan det bli vanskelig å få et rødt øre. Jeg oppdaget også nettopp at min egen helseforsikring nok ikke gjelder, jeg tegnet nettopp en slik - og så etterpå at dersom man er helt eller delvis sykemeldt på det tidspunkt man tegner den, eller innen 4 uker deretter, så vil den ikke gjelde ved uførhet. Og jeg har faktisk vært dels sykemeldt de siste ukene pga senebetennelse. Og da skal den altså ikke kunne dekke hvis jeg skulle bli ufør om noen år av noe helt annet? Slik forsto jeg det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at helseforsikringen skal dekker mer langtidstap - hvis du blir helt eller delvis ufør. Da vil du jo ende opp med mye lavere inntekt pga trygd, og helseforsikringen kan her komme inn som et ekstra bidrag.

Tror jeg da.

Men en annen ulempe med helseforsikringer, er at hvis du har hatt det minste snev av sykdommer som kan likne det du blir uføretrygdet for, så kan det bli vanskelig å få et rødt øre. Jeg oppdaget også nettopp at min egen helseforsikring nok ikke gjelder, jeg tegnet nettopp en slik - og så etterpå at dersom man er helt eller delvis sykemeldt på det tidspunkt man tegner den, eller innen 4 uker deretter, så vil den ikke gjelde ved uførhet. Og jeg har faktisk vært dels sykemeldt de siste ukene pga senebetennelse. Og da skal den altså ikke kunne dekke hvis jeg skulle bli ufør om noen år av noe helt annet? Slik forsto jeg det ihvertfall.

Si den opp, og tegn en ny når du er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...